Thursday, September 4, 2008

bukan lah penyebab papa kedana, tapi kalau kena hari2 di darab dengan dua, mau jugak 'makan angin' saja di akhir bulan nanti

membaca entry che'gu ojie yang ini mengingatkan aku pada benda alah yang sedang IN di mata kedua mat hensem aku. kalau boleh hari2 mau. asik keje menipu je lah aku, cakap dah habis kat kedai. ramai orang beli. tapi ni dah bulan ramadhan, tak boleh nak tipu dah. haihhh

nama nya kinder joy. memang sesuai betul lah dengan namanya. asal dapat saja, bersorak lah mereka kegembiraan. harga sebiji beza ikut tempat, tapi dalam lingkungan 3.50 ke 3.80 satu. kalau beli, mesti kena 2 bijik sekali. ada hari yg agak 'malang', kena beli sekali 4 bijik. kira lah sendiri eh, aku bab2 nombor ni malas.

apa ada dalam tu?

tengok gambar tu. ada 2 ketul bebola coklat tu dengan white chocholate as coatings. dalam tu ada jugak macam2 jenis permainan yang kalau ikut nama SD Card, kita panggil size micro. giler kecik. kalau sepah2 dan aku terpijak, mula lah aku bertempik. mau saja aku campak dan humban dalam tong sampah.

korang rasa worth it tak? aku rasa worth it sebab senyum ceria gelak tawa mat2 hensem aku adalah priceless.

tapi aku ada gak cakap dalam hati, harap2 tak lama lah kinder bueno produce menatang telur ni. hujung tahun stop production ke, mana tau kan? hehehehe


14 comments:

Sweety Cutielady said...

oh.. ini benda juga diminati my daughters.. I buat pekak bila diorg mintak.

Kikuri-hime said...

AKU (bukan kanak2 lain) pun kene tipu gak ngan mende ni.... hehhehee... gatal!!!! Ingatkan sebiji tu full coklat. Rupe2nye... hampeh! Dahlah mahal!

Ojie said...

jgn kata anak2 sis aje, gua yg dah lama mumayyiz ni pun geram je tenguk bende alah itu..comeyy gile..

l.i.f.e said...

ct - hahahaha...i cant buat pekak. i kan mummy yg lembut hati :))

che'gu princess - tertipu? hahaha...
dah lah beli mahal2, nak tumpang merasa pun tak dapat tau. sob sob :|

che'gu ojie - comey memang...menyemak pun iyer :))

*nanti suruh the boys himpun toys cinonit tu semua, mau snap pics*

KARKADEWA said...

teringin gak nak bli...
tapi memandangkan harga menatang tu dgn kos sara idop seharian hampir mencecah paras kritikal...
rentikan je la...
kempunan gue....

ijan said...

alahai... coklat nye beso taik hidung je. tu pun dah jejak kat rm4. kalo zaman aku beranak2 nnt x tau la bape...

tasekM said...

tapi mainan dia kecik sgt la... rasa nk juling biji mata nk pasangnya...

saat omar said...

i dulu yg paling mahal makanan TORA je

l.i.f.e said...

kang dewa - jangan gitu. dapat gaji nanti beli satu tau. jangan kempunan :))

sultan - tu lah pasal. dah la kecik. dua bijik je pulak. tahap dewa kedekut

tasik - hehehe dapat kat muhammad cerdik jadi apa? my boys kalau suruh pasang, i humban je. tp selalu dapat toys plastik yg kecik2 tu. kena kaki sakit giler

saat - ok la tu TORA. aku takde pun. takat aiskrim msia adalah

Diana Ishak said...

seb baik kedai jauh dari pandangan anak aku, kalau dia nak apa-apa aku cakap je kedai terbakar semalam, semua mati.

l.i.f.e said...

di - hahaha, aku kalau guna alasan tu, harus kena siap2 jawapan utk soalan seterusnya :))

apek terror said...

choc attack...dh2 jgn kawan mummy kamu kedekut makeup bobbi brown leh beli...

*gua hulur 14 kinder joy kat tenonet berdua...

l.i.f.e said...

apek - chehhh! meh sini! aku nak tuntut! jimat sikit expenses aku utk seminggu tu

Adexx Boxx said...

nyum...nyum...nyum....aku suka chocolat....