Friday, October 31, 2008

buku hitam ada gambar hati

aku tadi pergi berjumpa fynnjamal si pemuisi tepi jalan itu. ye memang amat tepat sekali dengan nick name beliau, kami bersua muka pun di tepi kaki lima. beberapa detik cuma. tapi amat dirasai akan keikhlasan dia dalam berkata - kata. dan heyyy, dia comel juga tau. aku rasa memang dia dibuat amat sesuai dengan watak hasni dalam cerita "anak pontianak" itu. owh ye, tri juga ada, hanya menunggu di dalam kereta. sangat mesra kedengaran bunyi gelak tawa mereka tatkala fynn menelefon. semoga bahagia sentiasa mengiringi kamu wahai adik - adik.

dan juga, aku senyum simpul sahaja bila fynn itu membahasakan dirinya "akak" walaupun telah beberapa kali aku katakan "i'm much older than u r". suka aku! hahaha



bagi kamu yang pernah membaca puisi2 dia, ketahuilah, aku amat suka pada puisi yang bertajuk "saya layang - layang" itu. sejurus aku dapat buku ini dari tangan dia, aku terus cari puisi itu, tandakan, dan terus duduk membaca di dalam kopitiam itu. terasa lain apabila membaca dari naskhah yang boleh dipegang daripada menatapnya di skrin laptop. kemudia aku teruskan lagi sehelai demi sehelai. ada kalanya, kolam mata bergenang. ada pula bisa membuatkan aku menghela nafas panjang. pedulikan waktu rehat sudah habis. aku masuk semula ke pejabat pukul 4 petang. hehehe

they are leaving for other land very soon. to them both, i wish them all the best. semoga semuanya baik2 belaka.

kalau kamu semua berminat dengan puisi2 fynn itu (walaupun kamu berjiwa kental, jangan malu untuk mengaku), tengoklah di sini.

*notakelip2 - adakalanya, puisi yang pendek2 itu lebih terkesan daripada membaca novel atau cerpen yang panjang berjela itu. bacalah dengan hati. mungkin kerna itu fynn meletakkan gambar hati di situ.

15 comments:

Rembo said...

satu hari 2 entri.
tegar. tegar.

l.i.f.e said...

rambo - hahaha...tak pe. tgk previous months semuanya 30plus entries

KARKADEWA said...

ye2...
mengalahkan perokok tegar...
huhu..

l.i.f.e said...

kang dewa - eh eh..sudah kembali ye kamu. hehehe, hampir tegar kut. belum lagi 3 atau 4 entry satu hari

Don Balon said...

puisi...
dalam budaya apa bangsa pun..
ia tetap segar...
dan tegar... :)

l.i.f.e said...

don - segar iye...tegar entah lah :P

tasekM said...

ok. aku akan pegi baca sekarang juga.




.

Rahimin Idris said...

perasaan manusia 1000 tahun lalu, 1000 tahun akan datang, atau bila-bila saja tetap sama. waktu dan peristiwa seputarnya membangun manusia jadi lembut, keras, baik atau jahat sesuai dengan pemikiran, perasaan dan keinginannya.

amacam komen saya kali ni? hahaha

laki cikgu kimia said...

gile best rehat lelame.. ko pernah dengar kisah pekerja bertukar menjadi ular tak? ihihi..

l.i.f.e said...

tasek - hehehe...bagusssss

min - erk. akak terkesima dan terpana melihat komen kamu. terkaku jap. hehe

crithink - penah..penah..tapi kalau sapa2 sound aku buat bantahan je :P

Cybernetics Mind said...

sori laaaa...kita tk der skit pon jiwa2 puitis gitu...emmmm rugi kan org yg tk der hati perot cam CM ni kan...heheheh

mrblind said...

gua x leh into ngan puisi..sori..hahahaha

Anonymous said...

fynn comel? nak tengok gmabar dia. ade tak? hahah

fadzil hafiz said...

fynn nak ke mana?singapura?timur leste?atau ke serbia-montenegro?

l.i.f.e said...

cm - elleeehhhhhhhhhhh....ni yang ada cerita lama aku nak pegi tanya 'dia' ni. buat edisi bongkar kang. nak?

encik buta - tak salah pun. aku pun pilih2 jugak. bukan semua

shahril - yeap. bagi aku org kecik semuanya comel.

padel - hishhh...itu askar2 kut yg nak pegi. depa pi New Zealand