Thursday, March 26, 2009

misi menyelamat - kunci kereta, bumi & kekasih haiwan

hahaha...ini entry sekali banyak dalam satu.

mula - mula,

petang2 lepas ambik mamat2 hensem dari sekolah kebangsaan, aku kena singgah sekolah agama untuk kutip baju sekolah agama, beg sekolah agama, selipar dan bagai2 lagi lah. macam biasa, aku keluar dari kereta dan minta mereka tunggu dalam kereta. tengah2 aku duk kutip segala kat dalam sekolah tu, aku dengar suara mereka bergelak ketawa di luar. eh eh, apa hal ni dua-dua nya keluar. siapa tunggu dalam kereta? aku dah lah tak matikan enjin kereta tadi.

pergi kereta, aku rasa nak meraung dan mengamuk! tu dia semua pintu lock, the engine is running, the aircond is on. wharghhhaaaaaa :(( :(( :((

nasib ada seorang hamba Allah yang menjadi MC GUYVER menggunakan pembaris besi panjang untuk unlock pintu kereta. haihhhh...kul 8 malam jugak lah sampai rumah.

sampai hari ni aku masih belum dapat bantai mamat2 hensem tu sebab bila aku tanya "mummy bantai kamu orang boleh tak?", dengan lajunya dua2 menggeleng kepala macam nak tercabut kepala.

*sigh*

cerita kedua,

in supporting to the Earth Hour hari Sabtu nanti, agak2 apa aku boleh suruh mamat2 hensem tu buat dalam gelap tu? selalu kalau aku tutup lampu je kerja nya bergurau sampai ada yang menangis. tapi tu biasa2 ada kipas boleh la aku sejuk hati. ni kang segala benda off, kalau ada yg menangis, maunya hati aku panas meruap. ada cadangan?

owhh btw, in supporting the Earth Hour jugak, Fly FM is airing the unplugged / accoustic version on most of the songs. aku suka! korang support gak lah eh this thingy of saving our mother nature ni. bukan apa, kut2 kita dah mati, anak2 cucu2 cicit2 ada lagi nak guna bumi ni. rite?

cerita last,

lately aku slalu sick. kekejap tak sihat, kekejap sakit. makanya selalu lah mamat2 hensem pergi sekolah agama lambat sikit. keupayaan membuat kerja berkadar terus dengan tahap kesihatan. lepas aku siapkan diorang, aku suruh breakfast sambil tengok tivi dulu. senang sikit aku nak continue buat kerja dan bersiap.

hari ni, pagi2 dah tengok ke kartun. ala cerita hamster yang banyak2 tu. pe tajuk ntah. cerita katun ni pun kadang2 tak semenggah.

aku keluar dari bilik air si abang buat statement komen katun tu.

abg - hamster pun pandai cinta eh mmy
aku - huh? apa?
abg - ni cerita katun ni. hamster pun pandai menyelamatkan kekasih dia
aku - hahaha...pandai2 kamu lah. bukan semua cerita katun tu boleh percaya ok
abg - ok (sambil dia minum milo yang aku hidang atas meja)

ada sesapa kerja kat tivi station? mahu hantar surat resmi nak complaint ni :))

7 comments:

Anonymous said...

banyak benda boleh buat dalam gelap tu. candle light dinner. main monopoly atau lain-lain board game. susah sangat, tidur je lah. haha

l.i.f.e said...

hahaha...main board game dlm gelap...ntah kemana la peginya dadu tu nanti :))

182 said...

umah aku lampu jer tutup tapi tv terbukak..hampeh betul adik ngan akak aku..

Don Balon said...

Banyakkan bersenam life..
Insya-Allah sihat sket.. :)

tasekM said...

ngandung kot ni life?

:)

@tune® said...

huh..3 in 1!!
MAMAT² ENSEM SEMAKIN CERDIK...

ibu tolong kasihani mereka..jgn pukul mereka

alif-mikail said...

cinta..

itu je koi faham..

* buat2 tak faham