Friday, December 19, 2008

permintaan dan cadangan yang bukan-bukan lah ni!

satu petang.

mereka mahu makan di kedai mamak. tak jemu2 betul dengan makanan mamak.

aku balik dari kerja terus ke situ. encik suami sudah habis makan. abang masih menyuap maggi goreng nya. adik tengah cicah roti telur pada kuah dal.

aku order.

kami berborak. tentang macam2 perkara.

tiba di satu cerita tentang harapan mereka utk ada baby. di taska ada beberapa baby comel2 katanya. kalau ada baby, nanti mereka offer diri untuk tolong jaga, kalau ada baby girl nak letak nama apa, kalau baby boy nak letak nama apa. macam2 lagi lah.

ini termasuk lah permintaan mereka supaya aku "berkahwin lagi dengan daddy" dan boleh beri mereka adik. see how their minds work!

aku gelak saja lah. apa boleh buat lagi pun.

ada lagi best.

si adik ada berkata kalau lah ada baby girl dia mahu namakan DANIA.

si abang pula beberapa kali mencadangkan beberapa nama untuk baby boy. aku geleng dan terus geleng. habis, entah apa2 nama yg dia cadangkan pun.

akhirnya.

haaaaa.....abang tau! kalau boy abang nak namakan dia MOHAMAD FIRDAUS DANNY PHANTOM!

aku + encik suami + adik ---> kami gelak macam tak ingat dunia

*nota kelip2 - kalau kamu tak tahu apa itu DANNY PHANTOM, ia adalah sejenis cartoon. kalau ada astro mungkin boleh jengah di Cartoon Network channel (kalau tak silap lah)

25 comments:

mrblind said...

berkahwin..gua dah berapa lama tak 'berkahwin' ni..hahaha..air dah naik ni..

Hajime said...

ah!
danny phantom!
saye tau!
saye tau!

laki cikgu kimia said...

kak long.. anak kamu bijak dan comel la.

oyett said...

uikkk...nasib tak mintak nama mohd spongebob

yoshz said...

bagi nama ramli mokni pun ok aper.

.farah. said...

haha adoyai..sakit jantung gua baca blog lu kak.haha.

oyett- wak lu mohd spogebob! wakaka.

Al Hadi said...

nasib baik bukan shin chan

l.i.f.e said...

encik buta - isks...blog aku bukan 18xs lah! :))

hajime - iyer? owhhh bagussssss :P

crithink - akak doakan anak2 kamu nanti pun begitu juga. u just need to stimulate their mind to be bit more creative and thinking ahead. tp lepas tu kena menyabar layan lah :)

oyet - spongebob ok gak lagi...kalau crusty crab ke squidwert ke, parah :P

yoshz - erk, sapa tu? depa nama kampung2 ni bukan depa reti pun. nama opah depa pun depa dah macam2 bunyikan dah...haihhhh

farah - jangan sakit jantung. nanti kalau kena masuk IJN mahal. sime darby dah nak rompak itu hospital :|

kejar masa - isks, yg aku geleng dan terus geleng tu apa bendanya. itu antara nama bukan2 lah tu :))

theblabber said...

anak-anak anda sgt comel!! :)

@tune® said...

mak ai!!
gigih nk cari name adik..

mak ayah nye da prepare ke?

kecik said...

gila sengal komen encik blind.haha
nnti kecik nak taruk nama anak son goku.

l.i.f.e said...

miezi - terima kasih.

atune - haha...tu lah...tak prepare apa2 pun

kecik - katun? adeh. but if u r married to a japanese ok lah tu kut :D

Kikuri-hime said...

Waaa... pengaruh katun sungguh ni! Nasib abik dia tak sebut Ben 10 ke, Jummy Neutron or Patrick starr...

Don Balon said...

Ok lagi tu..
kalau dia letak Hagemaru kan pengsan korang kat situ..

tasekM said...

lepas operation pun tak berapa digalakkan berkawen... hahaha..


.

Cybernetics Mind said...

hehehehe....tingat balik masa aku kecik2 dulu....aku tringin sangat adik pompuan. aku soh mama aku gi spital, dok semalam dua....pastu cek perot...pastu beranak lahhhh.mcm laa mende tu boley jadik jap2 tu gak......hehehehe

mcm tu laa, tingginya harapan seorang anak sulung yg hanya mempunyai seorang adik lelaki sahaja...hehehehehe

KARKADEWA said...

ah..
pengaruh tv banyak sgt...
kene berhati2...
takut ditukar name ank pompuan eva monggolia ke hape ntah..

jane said...

salam life...

gitulah anak2 ya! suci dan bersih. apa yg ada didepan mata, itulah yg dikagumi. kitalah contoh, kitlah petunjuk.

beb, apa salahnya ada adik lagi ? hehe!

S.YanaZ said...

L.i.f.e...
makanyer dah kawen tak dgn daddy utk dptkan Danny Phantom?

ha.ha.

Rajuna said...

norman hakim pun ok.
nickname meme.

Adexx Boxx said...

what a sweeeetttesst life ALLAH beri....sungguh saya jeles...

kalau la impian saya seindah itu, saya janji dengan ALLAH mahu jadi baik taat dan setia hanya keranaNYA...

errmmm can life be so fair..
sungguh ALLAH MAHA ADIL

fadzil hafiz said...

bijak sungguh anak kamu ya!

~tetiba gua rasa nak kawen

Ayu Hasman said...

wuarghahahhaa nasib baik x sambung mohd firdaus danny phantom opera

apek terror said...

oh kawen bukan sekali yea...rujuk eh? gua nie naive mane tau..

ada bg name nur pipiyapong danny buster...amacam? ok gak mcm org uk nti...

hepi new year...

alif-mikail said...

lama betul tak jengah sini...

mmg lawak la anak2 akak..

nanti suruh depa tulih blog.. mau jadi macam akak .. ahhaha