Tuesday, January 26, 2010

agaknya sekolah baru memang macam gini gayanya

few dah ago (ecewahhh, omputeh!)

anak 1 - mmy, ada langsir yang tak pakai lagi tak
mak - nak buat apa?
anak 1 - cikgu suruh bawak pergi sekolah
mak - kenapa?
anak 1 - nak tutup tingkap, nanti tak de lah panas
mak - takkan nak kasi yg dah lama ni? kan dah buruk
anak 1 - kalau macam tu mummy belikan lah yg baru pasang untuk satu kelas
mak - *diam pikir*

few seconds apart (ecewahhhh lagi) :)

anak 2 - ahah lah mmy, cikgu yish pun suruh bawak, kalau macam tu beli untuk kelas abang dgn kelas yish sekali lah eh!

mak - *diam sebab rasa nak pitam dengar*

6 comments:

tasekM said...

pelik2 mintak, kan...? he he.


.

Rajuna said...

aku pun cikgu kelas dulu. anak pelajar aku merungut. panaslah cikgu. aku cakap, dah tu? pikirlah sendiri. tak boleh? ye la, dorang cakap.

aku cadangkan, kalau susah jom kita kumpul duit beli langsir? semua senyap. kedekut ceh!

kelas budak2 bijak. esok pagi dah siap pasang dah :)

laki cikgu kimia said...

kasihan si anak. kalu gua, dah tentu belikan dah. yang mahal sorang dua.

hihii

Nuruddin Abu Bakar said...

Belikan ajelah akak oi.

semeter dua.

l.i.f.e said...

tasek - tu lah tu, sekolah moden ni mcm2 hal

bang juna, che am & facet - akak mmg ada rasa nak belikan, tp tingkap depa udah rupe 4 kali sliding door rumah aku saiznya....tskssss

Anonymous said...

haha. zaman aku sekolah dulu. kena share duit nak beli langsir. anak kau gedik-gedik volunteer nak donate langsir kot. hehe