Thursday, November 20, 2008

orang suruh pergi belajar, kami pergi berkelah di tengah padang sedangkan cuaca diluar sangat lah sejuknya hingga ke sum-sum tulang

ok, take five jap.

new entry lagi. tralalalala. hehehe

kawan aku asyik betul mengup-loadkan (ada ah ini word?) gambar2 masa kitorang belajar dulu dekat facebook. aku jeles, rasa nak up load jugak banyak2 gambar masa tu. tapi aku takde scanner. tak kuasa aku nak snap guna camera telepon bimbit, camera digital atau kamera web.

ini aku cilok satu gambar dari facebook dia.



alkisahnya, masa tu bulan october ke november aku tak ingat. suhu kat luar ada lah dlm 10 darjah celcius. pagi cuaca cam cerah. plan utk 'berkelah' kat taman macam sangat sesuai dengan aktiviti makan nasik ayam yang dibuat beramai2. alih tak alih hujan turun. hujan kat negeri jahanam tu kalau tak disertai dengan angin kuat memang tak sah. masing2 dah risau, habis lah plan rosak.

tak lama lepas tu hujan pun berenti. apa lagi, masing2 punya muka pun bersinar bagai matahari yang memang tak keluar pun masa tu. berjalan lah kami beramai2. singgah kedai kecik nak beli chips, drinks dan lolly pops. mamat orang puteh pun sudah bengang sama kami sebab dia kena bukak pintu kedai. orang kat sana pukul 4 je masing2 nak tutup segala dah.

sampai taman, masing2 jadi kanak2 ribena. main kejar2. main buaian. main jongkang jongket. tak padahal menda alah tu semua basah. yang tergolek atas rumput masa lari kena kejar jangan cerita lah. dah kata sejuk, tu semua konon nak hilang sejuk lah. hambik kau, lepas berpeluh, datang angin tiup, terus menggigil masing2 gelabah carik sweater semula.

dah penat bersuka ria, apa lagi, acara makan lah.

dah, aku nak sambung keje semula.

*nota kelip2 - aku ada gambar mcm gini versi mulut aku penuh dengan lolly pop. aku dah keluarkan awal2 dari album yg tukang ambik gambar ni tunjuk. tak senonoh benor rupanya! :))

28 comments:

laki cikgu kimia said...

alaa.. nak tengok muka lolipop tuuuu...

k.e.r.i. said...

waktu belajar memang besh.

semua benda tak senonoh boleh dibuat.

mrblind said...

gua pun nak tengok gambar tu..apsal lu buang..

Cik-Gie said...

laaa..tunjuk le muka tak senonoh makan lolipop tu..!

Rajuna said...

beberapa tahun lepas masa aku masih di alam bangku dewan kuliah, jarang sekali aku keluar berjemaah.

aku sangat ego. marah2. individualistik. - peh!

saat omar said...

Eleh post yang ni Shila saje je nak tunjuk dia time slim....tau sangat trick Shila ni..:D

Aku said...

Rajin nyer menghupdet. hehehe

l.i.f.e said...

crithink - haipppp...tak bleh :))

keri - yeap. sangat best. miss those time. haihhhh

encik buta - tak buang. ada simpan. aku tak de scanner. (alasan baik)

cikgie - hehehe, i takde scanner. tralalalalala

juna - uiks, individualistik kalu, jawabnya aku kena kawan sama org mediterranean yg tak paham apa aku cakap, kawan ngan org puteh yg haram aku paham apa dia ckp bila sleng tebal. cuba jgn marah2. tarik nafas, hembusssss :P

saat - mana ada weihhh. time ni dah tak slim dah pun. coklat org putih sangat menggoda!
psstt saat! bila nak add aku kat fesbuk? :-w

nim - i need to do something to amuse myself other than thinking a lot about the called pathetic situation im in rite now. fuhhhhh :))

WorkingMama said...

kak,
dulu skolah oversea heh?
dapat pegang salji tak?

saat omar said...

facebook? nak cari kau kat mane Shila? addlah aku kalau jumpa...

l.i.f.e said...

farah - those were the days lah dik. ada, tu gambar kat profile kan ada salji tu :D

saat - tak de ke? aku mcm rasa pernah nampak dekat ct ke amy nya fren list ko ada. kan?

Rembo said...

semua nk gambo lolipop. dah tuan punya badan tak bagi, dah le!!
degil demeh ni!!

amacam??

Hajime said...

err...
kat mane tu ek?

l.i.f.e said...

rambo - hahahaha! sesuai sangat! meh duk jadi hulubalang aku. pegang tombak pun ok kan? :))

hajime - kan dah cakap, kat taman :P

Rembo said...

apa barang rambo pegang tombak!!
ingat ni rambo melayu ke?? hehehehe

@tune® said...

kak...gua leh rase camne sejuk sapai tulang sum sum..camni ke???lu napak x kak?leh rase x kak?

KARKADEWA said...

makan tu mmg indah kan...??

l.i.f.e said...

rambo - isks..ok apa rambo melayu. cuba kamu imagine, seru je tombak terbang melayang mencari mangsa. haha

atune - ah tau sangat. kemarin pun akak rasa gitu gak. ubatnya masuk dalam selimut saja sudah :))

kang dewa - ye betul! tapi tempat sejuk memang cepat lapar ah

.farah. said...

bestnye blajo kt oversea..bpe tahun kak lu stay sane?

tasekM said...

kat mane tu hah?

apek terror said...

gamba kat cameron tu jangan tertipu...

*adoi pnt gua gelak guling.....lu jgn mrh nti gua jual....

l.i.f.e said...

farah - apa yg bestnya. sejuk!

tasek - haihh..sebab tasek yg tanya aku jawab lah. chelmsford borough, essex county, united kingdom...perghhh cukup lengkap dah tu :))

apek - laaaa....hidup lagi kamu ni? ingat dah tak de dah.
tipu apanya, gelak guling2 apanya

theblabber said...

best kan recounting those days kak? hmmm :)

fadzil hafiz said...

gua pon heran juga!kenapa la kaum hawa ni suka bebenor makan lolipop ni?

Al Hadi said...

lolipop tu umpama heaven on earth

apek terror said...

peh lu ingt gua dh mati...##^%&%*P&)*!!@%$!$!?>:>":}^$@

l.i.f.e said...

miezi - yeap, indeed.

padel - entah. tp aku suka satu flavour je. strawberry & cream. flavour lain aku tak makan

pengejar masa - ah'ah. memang heaven. erkkk, ni tak de dabel meaning kan?

apek - hah? pesal? bahse apa tu? :))

Darab Dua said...

brani kalu, taruk le gambau yg lu kabor tak berapa nak senonoh tuh
haha~