Monday, November 10, 2008

yang ini bukan 'the art of parenting" yang aku ajar ye!

beberapa hari lepas, aku di dapur membuat kerja kegemaran, iaitu mencuci pinggan mangkuk. percaya? jangan!

di kotak rata warna kelabu berbentuk empat segi sama, kak maria tengku sabri sedang sibuk mempromosikan makanan dari indonesia, katanya sempena tahun melawat indonesia. kamu semua pasti tahu iklan untuk rancangan apa itu kan?

budak bijak besar - laaaa...patut lah gemuk dia ni! makan! makan! makan! makan tak berhenti henti. tengah cakap pun makan!

*emo betul bunyi nya*

aku - *terlepas sebiji cawan ke dalam sinki kerana terketawa dengan kuat*

kemudian aku berhenti membuat kerja dan ke depan menjengah kotak rata warna kelabu berbentuk empat segi sama.

dia memandang aku.

budak bijak besar - agaknya dia ni makan baca doa makan tak mummy?

aku - *angkat bahu dan berjalan ke dapur semula sambil "giggling"*

itu semua aku tidak ajar ok.

kanak2 memang prihatin.

29 comments:

@tune® said...

aiseh..
die bace doa lam hati ler...
sblom take scene tuh..ade la bace..gua penah dgr...

laki cikgu kimia said...

tapi aku memang jeles dengan die tuh.. asik dapat makan yang sedap2 jer..

dzul said...

maria tunku sabri

dia bukan setakat ditegur oleh kanak2..

Ojie said...

gua jeles ngn dia sis sbb dia dpt try mkn kt byk tpt dah..agak2 dia nk pakai assistant x? gua mau apply la kalo kua iklan..hahaha

k.e.r.i. said...

gaya akak maria sambil bercakap pun badan senget2.

poyotito said...

budak2 memang jujur dan prihatin

mrblind said...

gua syak anak lu dah terkena sindrom lu..orang kata penyakit keturunan..hahaha

Rembo said...

Si abg tu jeles kot tak dpt gi indonesia. Ha apalagi tempah tiket la. hehehe

alif-mikail said...

memang anak borek.. ibu nye pakai baju bintik2..

Rahimin Idris said...

dia tu kalau bercakap masa mengacara JJCM terhenjut-henjut macam menahan berak di luar jamban yang full house.

apek terror said...

maksud lu gua nie memang jujur dan prihatin la yea....tenkiu phm pun...

yoshz said...

tu belum dia tgk rosmah

ijan said...

gaya, mimik muka dia wat aku nmpk makanan tu mmg sedap sgt. tp betol ke sume sedap. aku nk siasat...

.farah. said...

haha ala ank buah gua pn ckp mcm tu jugak.badan dh beso pn nk makan2 lg..ahaha..gua senyum je.

Ayu Hasman said...

hahaha kecik2 dah pandai ckp pasal pompuan gemuk.abis la future gf die nanti...
sib baik future bf i tu adik die..
hahahahaa

tasekM said...

hahahaha... aku stuju dgn rahimin la... entah apa yg dihenjutkan entah lah....

aku dok bayangkan..... hahhahahaha... tak nak cakap~


.

Sweety Cutielady said...

crite apa? kat channel brapa? kul brapa? tak tau.

man_helang said...

komen min ngan yosh paling jahanam sekali...kah kah kah

Danielle_Corleone said...

Ini komen xda kaitan! walaupun gua terang-terang menunjukkan sikap rebel, tapi gua lulus exam utk PTD. hehehe! :-p

Darab Dua said...

prihatin benau anak lu tuh.
tp makcik JJCM nih gua mmg dengki benar. mkn free saja. sedap dah 1 hal, dpt pulak jalan2.
haih!

Unknown said...

ahaks. kanak2 zaman skrg ni mmg bijak la ^-^

theblabber said...

budak2 kan..
akhah, dia baca dlm hati (bersangka baik) walaupun aku ttp tertanya2 spt budak-bijak-besar.

Aku said...

Heheheheh Shila,

gud one from your kid!

l.i.f.e said...

atune - ok, akak percaya *bersangka baik*

crithink - ye aku juga jeles (of she going places)

dzul - napa? kamu juga tegur ke?

ojie - hehehe...nanti boleh kamu besar lagi ye? :P

keri - nasib dia senget badan je. kut yg lain pun senget camne

poyotito - cuba kamu jujur gitu. makan penampar jawabnya kan? hehe

encik buta - ellehhh kata orang. anak kamu pun nanti tau lah camne. tungguuuuuuu

rambo - kalau ada tiket tongkang yg selamat, lama dah aku tempah :D

alif - tak ah! hari ni akak pakai baju belang2 :P

min - hahahaha *aku gelak besar baca komen kamu ni*
kamu pernah rasa gitu ke? penah senget2 badan gitu ke?

apek - ye paham *sampai dah malas nak layan*

yoshz - hahaha. kamu tak baik :))
tapi aku pun agak kurang suka sama itu makcik lah. camne eh

sultan - siasatan kamu perlu gunakan duit yg banyak nanti. tapi selamat menyiasat lah ye

farah - budak2 memang ada pemerhatian gitu kut semuanya

ayu - hahaha...kamu belum dengar tenonet punya komen lagi. lagi makan dalam selalunya weih

tasek - pat cakap pe kamu bayangkan. cakap la...pls pls pls :P

ct - hehe alamak lupa plak kat orang singa ni. itu lah jalan2 cari makan. kat tv3. hari apa lupa dah. time pun tak ingat. sori

man - haihhh..depa tu cukup lagi 4 orang yg gitu, dapat lah jadi 6 jahanam :))

nell - owhhh tahniah! selamat bertata susila lah ye

x2 - jangan jeles ke dia. budak2 ramai yg mengata dia tu. kesian. hehe

na - alhamdulillah. budak sekarang semuanya begitu

miezi - jangan kata kamu je tertanya2 begitu. aku rasa ramai je yg cuba berprasangka baik ni

nim - hehe..tu lah..buat i speechless jap :))

Sweety Cutielady said...

oooooo.. tau tau kat Suria pun ada tayang.. faham dah.. hahaha

Denanz ... said...

setuju kata dzul,
gua pun selalu kata camtu kat bini gua bila tengok MTS.

bro min ... hahaha.

Rajuna said...

dia cuit sikit2 lepas tu tinggal je makanan tu.

terrrouk!

Al Hadi said...

bagus la budak tu

KARKADEWA said...

dulu mak aku cakap klu x bace doa makan nanti makanan tu setan yg makan...
maknenye byk la setan yg gemok2 berdamping ngan aku time mkn ek..??