Friday, April 25, 2008

institusi perkahwinan

i've no mood to work today...tapi kepala tetap kena berpikir tentang sesuatu yg serius...aku tak nak lah buat entry about cuaca dunia...patut tak olimpik beijing disabotaj...pm negara perancis yg sengal...leave that to other bloggers k...
huh! the title of this entry itself dah membayangkan sesuatu yg serius....hehehe..but not to worry, aku akan buat dia nampak seperti santai je :P
if anyone ask me do i believe in marriage...seyesli, my answer is no...TAPI...bak kata mak aku dulu..kalau ko tak kawin, macam mana nak dapat anak kak oii...
lemme explain her reason...she said anak adalah manusia yg akan sayang mak dia tanpa apa-apa condition...aku rasa memang tepat sekali...walau macam mana mak aku belasah aku dedulu setiap kali aku balik dr join dak lelaki main kombat dlm parit...tangkap berudu dlm longkang...aku tetap sayang mak aku..korang pun kan...ada sesapa yg lebih sayang ayah dia dari mak dia tak? i need to know..sebab nak buat perbandingan reason dia
she said, lelaki ni sayang kita bersebab kak (bahse moden nya man loves us with condition)..antaranya, sebab ko comel..sebab ko putih..sebab ko anak orang kaya (aku tak kaya)...sebab ko the most hotties around etc etc...once they r bored with the 'creative' reason, there goes down the drain lah all the luv tu...yg tinggal hatred..bosan tgk muka...ignorance dan yg sewaktu dengannya lah...tapi bila aku pikir-pikir balik, memang betul ah apa mak aku cakap tu...
entry ni tak de ending or kesimpulan...tapi aku kena pikir jap, antara anak dan perkahwinan...manakah yg lagi penting bagi aku...bling..aku dah dapat jawapannya :D

5 comments:

saat omar said...

what u mean u dont believe in marriage? either u want to tie a knot or u dont believe in love? hehe

l.i.f.e said...

tie a knot means kena jadik slave :P
luv? wats the point of believing in love when u need to find it when its gone
dammm...way toooo deeepppp :D

Diana Ishak said...

marriage is the only way to have kids, legally.

kalau 'legal' takde dalam kamus, aku pilih tak berkawen.

keji sgt tak jawapan tu?

l.i.f.e said...

hehehe apple...tak..tak keje..i totally can relate to that :P

l.i.f.e said...

demm taipo plak..keje = keji*