Wednesday, April 30, 2008

terms of endearment

huh! dah macam tajuk filem la pulak entry ni...btw, ada ke tajuk filem yang gitu? hehehe
i wanna put my thoughts here about what we call our partner samaada yg current, past or future (??? saja gatal letak future...hehehe)
i've always called them by their name je...so, orang selalu cakap aku seorang yang tidak romantis...kaku...takde penyampai lahiriah etc etc lah yang sukar aku fahami why should u make a fuss about it
terkecuali dengan my hubby (current k!, blum past lagik), yang aku bahasa kan diri aku sebagai saya (see, told ya that i am sopan).....yang lain-lain semua nya aku bahasa diri aku as "my name"...aku seorang yang sangat sopan dlm real life...tak macam aku kat ym atau kat sini (tapi rasanya so far kat sini aku sopan lagi la)....aku tak pernah la lagi panggil lelaki - lelaki itu semua dengan ko, lu, hoi dll yang sewaktu dengannya...
sampai ke hari ini, aku tetap panggil laki aku dengan nama dia je...btw, dah 8 tahun lebih dah pun...before this pun dah beratus kali aku kena tegur dah....peduli apa aku...hehehehe...tapi beberapa hari lepas semasa aku mengunjungi salah seorang saudara beliau (chehhh bahasa...hehehe), seseorang bertanya :
kenapa "my name" panggil "his name" nama je...kenapa tak panggil abang...kan sedap di dengar tu...
huh? what? owhhhh puhhhhhh lisssssss....ewwww.....yuckkkkkkssss (tapi aku senyap je lah buat muka toye)
dalam hati sebenarnya "apesal sibuk?", "suka hati lah" "hishhhh, aku ingat dah lelama ni tak de la org nak tegur lagi"
tak apa lah...saya tetap seorang melayu yang sopan walaupun saya tidak memanggil suami saya dengan panggilan "abang"....lagipun kita sebaya lah...apa kejadahnya aku nak panggil dia abang...tapi tu semua aku bercakap di dalam hati sambil mencuba sedaya upaya aku memaniskan muka untuk menjaga hati orang tu...haihhhh

3 comments:

saat omar said...

i agree..its not easy to call someone abang even if hes your husband...i know. I have that experience myself kah kah kah

Anonymous said...

Eh, Saat... Takkan nak panggil bini mu abg kot... Haha... Sorry menyampuk. Keke...

Sis, ada filem dgn tajuk tuh. Yg ada jack nicholson tuh. Dgn denny devito... Hehe :D

l.i.f.e said...

huh saat! apakah kenanya? panggil jaja abang ka? haihhhh