Friday, October 17, 2008

kalau kamu guru itu, aku mohon maaf bagi pihak dia & halalkan lah segala ilmu yang kamu turunkan kepada dia

hahahahahahaha...

kan dah...belum taip apa2 pun, aku nak gelak saja. memang kalau teringat cerita beberapa malam lepas, aku akan gelak seorang atau senyum simpul seorang.

macam ini,

di dalam rumah, aku sibuk membuat itu ini. tugasan2 seorang mummy yg standard & rutin. si abang & adik sibuk bercakap sesama sendiri dan bertukar2 cerita untuk hari itu. aku mencelah (lain kali jangan menyampuk tahu!), bertanya soalan kepada si abang.

aku - so what did u do at school today?
abg - biasa aja, belajar, makan, main, kotorkan baju (ini dia perli aku ni, aku tau). but mummy, english teacher take us to the library
aku - owhh ye ke, bagus lah tu. pinjam buku ke?
abg - tak lah, baca buku je
aku - owhhh ok

*senyap*

abg - tapi kan mum, abg tak puas hati betul lah
aku - *hah sudah!* ngapa pulak nya lagi?
abg - ada ke teacher tu asik2 cakap "jangan bising dalam perpustakaan"
aku - lahhh betul lah tu. memang dalam library tak boleh bising pun
abg - ye lah! yang dia asik2 cakap tu BUKAN bising ke? kalau nak suruh orang jangan cakap pun letak je lah jari kat bibir tu (imagine the action ok), tak pun tunjuk je lah kat tanda2 sign yg ada tu semua *nada suara sudah tukar, siap tone turun naik, muka pun muka budak yg geram je*
aku - haaa??? *korang imagine aku terkedu kejap, then gelak, then tersenyum simpul*
abg - mummy ni entah apa2 entah, abang cakap ni dia gelak pulak.
aku - tak ada apa lah. ok mummy paham. dah, go do ur jadual for tomorrow *dalam hati, aku nak tulis dlm blog*
abg - kejap lah

korang, dia baru darjah SATU je tau. apa lagi lah nanti as he grows up.

18 comments:

alif-mikail said...

ada harapan ni. hehehe..

WorkingMama said...

budak2 sekarang da pandai..
tak sama ngan zaman kita dulu..
kan?

laki cikgu kimia said...

ala.. cumilnye anak itu..

kecik said...

muahaha.gile gempak.
kot dia ckp direct je kat chegu tu apa mcm?

yoshz said...

ehem...

teacher 'took' yer..bukan 'take'.

suruh abg buat pembetulan 10 kali.

Kikuri-hime said...

Takpe... itu bakal menjadi seorang pelajar yg suka mencari provokasi-minda (pergh!) ketika dalam kelas...

At least, dia x belasah cekgu udahlaa...

l.i.f.e said...

alip - memang ada harapan! alangkan aku saja sudah pening. tapi harap2 nya utk benda yg baik2 lah

farah - ye lah. akak rasa mereka sangat advance

crithink - hehehe...haihhhh...anak2 sekarang lain pesen

kecik - mahu akak kena pegi ngadap cikgu kut. sedangkan masa ambik report kad tu hari pun sudah panjang lebar cikgu tu bebel tentang dia. haihhh

yoshz - tau. rasanya darjah satu belum belajar tenses. aku je yg slalu ajar dia sikit2 at home. tu yg dia bedal asal boleh je tu

kikuri - hehehehe...mak dia yg pening kena provoke ada lah. ini belum lagi cerita tentang dia berimaginasi nak cucuk cikgu dengan gunting plastik dia tu...hahaha

poyotito said...

peh gempak anak lu beb!
sebijik macam gua masa kecik.


HO HO!

Cik-Gie said...

takpe takpe
cikgu tu pasti maaafkan&halalkan semuanya.
kids nowadays..kan?

apek terror said...

anak lu nie menurun gua la perangai...

fadzil hafiz said...

anak lu mmg cerdik!!menurun mummy eh...

l.i.f.e said...

poyotito - hahahaha...sekarang lu cemerlang tak?

cikgie - hehehe..kamu cikgu tentu pernah hadapi yg lebih lagi kan

apek - ahh..mana pulak datang selit perangai lu ni

padel - hehehe..harap2 cemerlang sepanjang dunia akhirat

oyett said...

perrgghhhhhh...canggih...misti bijak

oyett said...

perrgghh...canggih...misti periksa no 1 nih...komfemmm

l.i.f.e said...

oyet - tadika dulu ye lah. tad dpt no 1 pun, tp dlm kelas yg first lah

tasekM said...

budak pandai abang nih... mesti jenuh nk menjawab soalan yg mcm2 kan..?

Unknown said...

owwhhh
kamu punya anak yang bijak
saya suka..
kamu amat bertuah...
semoga dia akan jadik anak yg terus cerdas dan bijak
buat ibu bapa bangga

l.i.f.e said...

tasek - haihhh...i tak boleh imagine mak pak budak yg dapat nombor 1 2 3 kat dlm kelas dia camne layan soklan anak2 agaknya

dayu - terima kasih. harap2 dia bertuah dunia akhirat. tapi rasanya makin ramai budak2 yg sebegini