Wednesday, October 15, 2008

aku rasa muka aku memang nampak macam penagih tegar sedang melepaskan giannya lah!

hehehe cliche tak tajuk entry? walhal nak cerita pasal makanan je pun. begitulah perumpamaanya dikala aku menikmati makanan tersebut.



ini cendol. tanak pulut, tanak red beans. letak jagung sekali. jangan ikat mati. sekali sedut masuk ke halkum (pompuan panggil apa eh menda halkum ni?), perrghhhh sejukkkknyaaaa, menangkap terus ke kepala otak yg ada medula oblongata tu lah!



yang ini pulak rojak dari van kotak. tanak kuih tepung, tanak kuih kelapa, tanak sengkuang. letak tahu, keropok ngan timun je. hah! jangan sesapa kata aku cerewet pulak. membazir tu kalau ambik gak benda yang ko tak makan. nanti Tuhan marah. hehehe

mana nak dapat menda ni? senang je la. berhampiran bawah jambatan dekat uniten tu, yang ada roundabout kecik dalam selangor ni. sapa2 nampak akak comel berbaju uniform biru (kalau ada urusan rasmi), kereta nasional kaler biru, kadang2 pakai selipar jamban pun warna biru, lorat mengoder itu tanak ini tanak, itu AKU lah tu! tegur lah ye.

* bintang kelip2 - aku kenyang giler ni. mata dah nak lelap.

17 comments:

182 said...

kalau mintak belanja boleh?

Cik-Gie said...

wah..lazatnya!
wajib belanja sebab dah buat tekak org berdenyut2 nih :))

.farah. said...

kak lu ni kejenye mkn je eh?

alif-mikail said...

uuuii sedapnye... slurrrrrrrrrrrrrrrp

fadzil hafiz said...

masuk ke rojak ngan cendol??

mcm x kena jer....

Hajime said...

ah!
cendol...
(air liur meleleh)
eh?
ko ek tu?
laa...

l.i.f.e said...

182 - kalau sorang dua boleh lah...kalau satu team tak mampu lah

cekgie - hehehe...meh meh dating

farah - akak ada banyak citer pasal makanan eh? hhhmmm *garu dagu*

alif - hehehe...alhamdulillah.

padel - ye ke? ok je kat tekak aku. hehehe

hajime - hah? seyes ada nampak? jgn tipu tahu, Tuhan marah

Don Balon said...

erkk..
laluan koi ari2 pegi keje tu..
tapi koi banyok keje malam..
emm..malam dia jual tak life?

Jack a.k.a adDam said...

Perghh...
Cendol......
Eiih, enko ske pakai one set color ke?
Teringat kat Cikgu Math aku tem skolah dulu...

Princess Fiona said...

I know dat place!!! pnah gi situ tiga empat kali kot, sbb dulu blajar kt uniten... cendol dia kaw giler!!

ps: ntah2 akak ni yg dulu pnah jeling2 aku sambil kontrol marah, sbb aku pun sama lorat.. tanak red beans, tanak pulut, gula lebeyyy skettt ehhh.... nikmatttt

Denanz ... said...

life, aku kalau pekena rojak, nak kuih kelapa lebih2. sengkuang pun nak lebih. kuah pun nak lebih. makan separuh tambah lagi kuah. sebab tu aku tak suka tapau. tak leh tambah kuah.

Ojie said...

kak, ko terus buat tekak ku ngidam nk mkn rojak mamak..huhu..tp cendol kat nyonya kitcen pun best gak tau..nyaman je tekak kalo minum..

Rembo said...

ish! terliur gue! mana nk cari cendol lunch ni eh?

eh kt situ? jalan depan sikit ada bengkel kereta alfa sebelah beriani gam batu pahat kan?

silap2 setaman kita ni. heeeee

l.i.f.e said...

don - ni la namanya soalan mengada2...kalau dah lalu then tak nampak tu, maknanya takde lah...iskksss

jack - tak lah...kebetulan je tu semalam...tapi kaler kereta mmg biru lah...tak dapat nak tukar de

fiona - isks...aku tak jeling org yang sama lorat mcm aku lah...paham macam mana perasaan dia...hehehe

bro nanz - mesti mamak tu geram je tengok ko kan? hahaha

ojie - apa lagi? cergas lah ke mamak! hehehe

l.i.f.e said...

rambo - ah..betul lah tu...beriani yg terfemes mahal tu betul lah tu...tapi ada sikit pelik ni, mana datang taman pulak kat situ ni...hishhh

Don Balon said...

**koi gelak**

l.i.f.e said...

don - gelak? ni yg pelik ni