Tuesday, October 14, 2008

membesit memang best, tapi tolong lah jangan sampai jadi bengong pulak!

tadi aku pegi hadirkan diri untuk sesi Tender Interview. bukan nak eksen, depa panggil memang setakat nak tengok muka aku je kut. dengan Scope of Work Undertaking yang superb, terpesona lah jugak mereka. but of course lah, price is something that is a MUST to be further negotiate. baiklah encik dan puan2, saya akan kirakan semula. tapi tak boleh la melampau pulak turunnya. nanti akhir tahun kalau yearly increment aku kurang dari tiga ratus aku akan mengamuk. tak baik untuk kesihatan boss. dia dah pesan kat ramai orang, dia risau kalau aku mengamuk. ia juga tidak sihat untuk mental dan kesihatan aku. haihhh...melalut!

aku terus memandu pulang. hala tuju, pejabat semula. sepanjang pemanduan, otak ligat berfikir. kalau turun seposen, apa jadi. kalau turun duaposen, agak2 aku kena hamun tak. isks, payah ni. sampai plaza tol sungai besi, ambik kad tol. sudah mulakan pemanduan bertahap laju. sampai kawasan berhampiran rnr serdang, ada satu kereta sudah cucuk2 dari belakang. siap beri lampu. aku ke laluan kiri. tapi apa cerita kamu juga ikut aku ke kiri. ini sudah mahu bikin aku panas. aku laju semula. eh eh, dia ikut la. hhhmmm aku tengok dekat cermin pandang belakang. tak...tak, aku tak nampak hantu tisu encik yoshz tu. apa kes hantu ada pulak di siang2 hari ni kan. owhhh...aku nampak ianya hanya seketul naza bestari saja. baik lah, aku layan kamu. kalau itu peaugeot 206, aku tak hendak, nanti aku malu sebab kalah.

aku lajukan kereta buatan nasional itu. laju lah. sudah rasa mcm dalam cerita impak maksima dah ni. hahahaha...padan muka kamu kena tinggal dalam 5 atau 6 tiang. siapa suruh bagi aku bara.

tapi kenapa lepas itu bila aku ternampak flyover dekat kolej ikram yg ada iklan maxis tu, aku macam mahu menangis pulak ni ???

bengong!!! plaza tol nak pegi ofis kena masuk ikut UPM lah!

apa kes nak kena bayar tol lebih pulak ni? PLUS tak cukup2 kaya lagi ke oiiiiiii

*notakelip2 - naza bistari 206 tu kalau lah terbaca blog aku ni, aku tak redha tau takkkkkkk!!!

peringatan : memandu laju juga boleh membahayakan kesihatan

13 comments:

Aku said...

Shila,

Hahahhhaah....that's so funnyyy! Memandu laju juga merbahaya untuk kesihatan mental. ekekekek

Sweety Cutielady said...

Memandu laju² boleh menghilangkan STRESS!!!.. ngeh ngeh ngeh.. suka aku gi lane paling kanan sekali kalau drive sensorg..

yoshz said...

haha. tu la. lain kali bawak keta baca tabbat yadaa dulu.

poyotito said...

HA HA HA!
buas sangat tu la..

psst..gua pun pernah jadi juga gini.
kejor mazda ke menda tah masa tuh, tau2 dah lepas tol bangi.
cilakak!

fadzil hafiz said...

tu la lu!!!niat tak berapa baik...

l.i.f.e said...

nim - hehehe..itu juga betul

ct - laa ye ke...kalau ngan i kena maki dah tu, nyusahkan orang :))

yoshz - ah? baca tabbat yada utk apa eh? kasi nampak hantu tisu?

poyotito's - hahaha...kamu buas lah jugak tu

padel - hehehe...dah dia bikin aku bara

Cik-Gie said...

hahahaha
tu le ikut napsu marah sangat.
entah2 naza bestari tu antu raya menjelma jadi kereta tak?

Anonymous said...

memandu laju juga boleh membahayakan kesihatan

kan dah stress. stress tak elok untuk kesihatan. nanti apa kata si hensem kecik kat rumah tu. :D

Darab Dua said...

kalau naza bistari 206 tahu lu terlepas tol mesti dia tepuk tangan sunggoh2 nih
haha~

tasekM said...

yang... yg u layan buat amende. he he....

ijan said...

haha... memandu laju juga mungkin bole menipiskan wallet...

apek terror said...

oh nampaknyer tak tau beza exit upm yea...pakai gps ok next time..

l.i.f.e said...

cikgie - kot ye pun kamu ni nak takutkan aku...siang2 buta hantu raya dia jadi bunga raya...hehehe

shahril - stress kerja biasanya ditinggalkan sebaik saja kaki melangkah keluar pejabat :D

X2 - hehehe, syyhhh diam2 sudah. jgn kasi tau dia

tasek - hehehe..geram!

sultan - saya akan minta tuanku lupuskan saja saman itu. boleh?

apek - ahhh..apa kata lu belikan itu gps boleh?