Saturday, October 18, 2008

pagi yang gelap, kini sudah terang, aku mummy mu, kamu dipanggil abang



ini mungkin entry terpaling awal yang pernah aku buat dalam sejarah berblog.

apa cerita bangun pagi layan cerita PINGU ni???

sedang elok enak tengok, ada budak bersuara.

dia - mummy, tengok pingu pun tak suka makan sayur tau
aku - itu bukan sayur. itu seaweed
dia - abang tau lah seaweed tu sayur utk pingu!
aku - *cilaker punye kartun, pagi2 sudah bikin aku terkedu*

*notakelip2 - tau tak sapa tak makan sayur kulit dia tak cantik?

27 comments:

@tune® said...

pingu kiut...tp...kalau xmkn sayur...xcantik kulit...sy amt bersetuju!

.farah. said...

kak..cite pingu ni comel la.siyes.gua pn suke la..jgn kata gua..lu org yg laen2 yg suda tua pn mesti suke punye..haha

kecik said...

ah ye ke?
dem.kena start makan sayur.
coklat juga sejenis sayuran kan?

dari sayurpedia

l.i.f.e said...

atune - memang kiut..rasa nak picit2 je...dah la suka buli mak dia

farah - tu lah pasal...cumil amat...pegi layan official site dia kat link word PINGU tu. siap bleh main game nanti :))

kecik - hahaha...ni sah tak makan sayur ni...mcm gitu take a lot of fruits then

Hajime said...

saye x makan sayur...
tp kulit saye cantik...
lihat kulitku...
cantikkan?

tasekM said...

elok dikuntaukan je pingu tu. MC pun tengok cerita tu pagi tadi.

Cik-Gie said...

ye ye betul. cikgu rekemen makan sayur demi kulit yg cantik&sihat ;))

ijan said...

haha... bdk2 skrg mmg semakin lame semakin bijak. byk pendedahan. x mcm kite dl...

Kikuri-hime said...

Cakap kat anak u, kalau x makan sayur, nnt jadi macam pingu. Tak bole cakap.. Sbb tu pingu macam tu, sbb dia x makan sayur.

Danielle_Corleone said...

nooot! nooot! :-p

Rhona Rozlan said...

tengok cerita pingu mesti rasa macam nak tampor dia.

Unknown said...

heheheeh
soalan anak2 lagi mencabar ok dari soalan PTK...

l.i.f.e said...

hajime - heh! ini mesti disahkan yang satu "duit syiling" pun tak ada ni

tasek - hahaha..mari kita kuntau dia ramai2

sultan - ye betul...nanti nak masuk universiti mesti lebih payah kan

kikuri - haihhh...pernah dah ckp begitu dulu. dia kata mak ayah pingu makan sayur pun tak reti cakap jugak!. gggrrrrr

nel - rasanya its nog! nog!...tp boleh check semula

rhona - hehehe...bukan takat tampo. akak siap rasa nak sembelih buat gulai je. bior tak nyusahkan aku lagi dah

dayu - hehehe...actually terlalu ramai budak2 sekarang yg terlebih pandai. advance sangat. btw, tq singgah

Anonymous said...

My nepius tak suka mamam sayur, tapi yg peliknya kan sis, ada satu nepiu nih suka minum carrot juice! Kalau dorang tak suka mamam sayur, sis suh ah dorang minum. Bluekz! :P

fadzil hafiz said...

padan la kulit gua licin dan gebu jep!!rupanya hasil dr pemakanan sayur...

l.i.f.e said...

popo - tu lah..substitute with fruits n juices je...picky sgt ngan vegies depa ni

padel - hahaha...elok diturunkan ilmu ini pada anak murid

Christina Y. said...

haha... so notty la ur boi. lol

laki cikgu kimia said...

sayur baik untuk kesihatan.. lihat nih *tunjuk kulit wajah anggun

Adexx Boxx said...

hahahahaha sweeeet and genius....sekarang buat karton dah kena hati-hati...budak2 sekarang superrrrr genius...

saya yang suka makan sayur,
PKP

l.i.f.e said...

mei - hahaha...dia tunjuk pandai tu :))

crithink - haihhh...silau mata menengok kulit yg anggun tu

pkp - kartun kena ada pemikiran advance juga. new blog kan?

mrblind said...

ko paham ke apa pingu tu cakap..hehehe..

Sweety Cutielady said...

dulu saya tak suka makan sayur ... skrg suka sgt makan salad for dinner...ngeh ngeh ngeh... betullll.. makan sayur kulit licin dan ayu!!!

Don Balon said...

mmm.. boleh buat analisis pemakanan pingu gini ni..hehe

saat omar said...

so sweet...

dzul said...

anak sedara aku (anak akak aku senior life) yg skolah tadika start kecik2 lg suka mkn mcm2 jenis sayur..

sayur kacang bendi pn dia boleh ratah..aku dulu mkn bayam je tu pn sebab popeye haha

l.i.f.e said...

encik buta - sepatah haram pun tak. yg tau nogg nogg je :))

ct - hehehe...salad for dinner is dieting in another words

don - dah siap analisis, kasi tau ah

saat - hehehe

dzul - baguslah tu. tp popeye dah ok gak kan. role model tu

apek terror said...

gua nie diet seimbang...