Thursday, June 12, 2008

anak oh anak #10

entry hari ini tidak ada unsur2 kelakar atau funny pun...just nak menyatakan perasaan aku tentang betapa gratefull nya aku dikurniakan 2 budak lelaki yg full of surprises tu...
hari ni aku amik half day. pagi2 kena pergi hospital serdang with daniel for his post hospitalisation check up. aku happy dapat spend some time with him. his dad dah siapkan pagi2 lagi. sementara tunggu aku siap dia tengok tv dulu. dalam about 8.45 gitu gerak dari rumah. dalam kereta dia sibuk duk pindah depan pindah belakang. aku dgn garang nya cakap "mummy ikat abang kat belakang kang nak?" and dia senyum menayangkan gigi dia yg kecik2 tu "ye lah abang duduk diam2"
aku on radio (biasalah..fly fm)...then dia ikut humming to the tunes. sampai kat lagu beautiful girl (sean kingston), dia ikut byk jugak la the lyric which aku tak pernah ajar pun. dia cakap dia nak pandai nyanyi in english laju2...cakap english laju2...paham apa english tv program tu cerita without asking me...dia tanya mcm mana aku boleh reti ckp english tu...dan aku pun jawab "cikgu mummy paksa mummy baca dictionary" sambil aku gelak..dia ckp "owhhh" tanpa apa2 soalan lanjutan.
tiba kat hospital, register. orang ramai sangat...after amik his height, weight and blood pressure, aku request kat nurse utk pergi breakfast dulu. daniel mintak nasik goreng satu senduk je mummy dia cakap...dah letak suruh dia pegi bayar...agaknya kakak tu kesian tgk dia charge him 40sen je :))..dgn kuat dia cakap "lagi murah dari kat sekolah abang la mummy"..dah siap breakfast, we went back to the paeds clinic...lama giler tunggu turn sampai aku terlelap kat the bench...dalam 11.30 mcm tu baru turn kitorang..the lady doctor check dia..borak2 dgn dia...sambil tanya few questions kat aku about any family history of athma...huh! malampoh ok!!! (ni sama makna ngan banyak kata org n9) but not on my side..its on the daddy's side...dari nenek, makcik, pakcik, kazen2 semua ada...so the doctor pun cakap la..since athma ni lebih heridatory (penyakit keturunan) most probably daniel ada "underlying athma"..apa ke mende nya tu?...she pun explained la ada dia punya triggering factor kat budak ni..tapi if control, athma tu takkan attack him...n daniel pun melopong la dgr apa doktor tu cakap n nasihat kat dia...padan muka, mummy cakap tak mau dengar :))..dah abis check n talk, she gave us another 3 months nya appointment...lalu aku pun mau pulang..lagipun nak kena masuk ofis semula kan.
dlm kereta on the way home :
daniel : abang ingat tak nak panggil mummy lagi la
aku : lahh..kenapa pulak
daniel : abang dah bosan (reti ke budak ni apa benda bosan tu sebenarnya)
aku : dah tu, what u wanna call me with?
daniel : abang nak panggil mama...boleh ye mummy
aku : suka hati abang la (aku tau takkan lama dia panggil aku mcm tu..dulu dia dah penah buat panggil aku ibu..tahan 3 or 4 days je)
daniel : ok mama..thank you
aku : u r welcome
so...sepanjang dari dlm kereta..tiba rumah..dia siap nak pegi skolah agama..aku hantar dia pegi skolah agama...dia turun dr kereta kat skolah agama..dia panggil aku MAMA...dan aku mau tengok sampai bila MAMA ini akan kekal :D

No comments: