Tuesday, June 10, 2008

anak oh anak #9

ni nak cerita tentang burung versi anak-anak aku :D
pagi tadi sambil siap2, diorang berdua duduk kat katil dalam bilik aku sambil tengok aku bersiap...time aku mengadap cermin untuk pakai tudung si abang bertanya pada aku satu soalan...
daniel : mummy, kalau mummy pandai...burung apa yang takde kaki, takde kepala, takde kepak
aku : burung yg hidup zaman dinasour kut (apa lah sengal aku punya jawapan kan?)
daniel : tak la...yg tu pun ada kepala..kaki ..kepak semua la
aku : dah tu burung apa? (dan aku sangat menyesal bertanya ok!!!)
daniel : burung abang ni (sambil tunjuk kat his birdy part tu)
aku : muahahahahaha..ya Allah..sapa ajar ni? (ada ciri2 kelucahan budak2 kecik kan?)
daniel : hehehe..mummy marah?
aku : haihhh...tak (patut ke aku marah?)...tapi jgn cakap kat orang lain macam tu tau lain kali
daniel : ok (then dia duk tupang dagu tgk aku)
then aku pun meneruskan pemakaian tudung yg tergendala akibat tergelak besar tadi...baru aku nak letak brooch, si kecik pulak bertanya...
danish : mmy...mmy tau tak burung apa yg kurang ajar
aku : ntah la..kita dah lambat ni baby (dlm hati aku..haaa sudah..versi apa pulak kali ni)
danish : alaa..senang je lah mmy
aku : ok kasi tau mummy apa burung nya (dlm hati aku amat takut ok dgn jawapan yg dia akan keluarkan)
danish : burung kakak tua la
aku : laaa..kenapa pulak?
danish : sebab dia suka ejek2 orang
aku : owhhh ok...dah tu je jawapan nya? (lega sikit hati aku)
danish : dengan lagi satu..burung belatuk
aku : hah? why?
danish : sebab nama dia mcm cakap blah la atuk! (siap dia buat gaya mcm kita adult buat sign angkat tangan blah la ko tu..haihh aku tak tau mcm mana nak explain...tp kita adults slalu la buat tu sign)
aku : hishhhh...tak baik buat mcm tu kat org tau
danish : laaa..baby cakap pasal burung belatuk tu la
aku : yeee...mummy pun cakap pasal tak baik kalau kita buat kat org mcm tu..tau?
danish : ok mmy
hari ni..proses memakai tudung aku agak lama kerana sessi perbualan tentang burung2 ni...sangat la kretif kanak2 sekarang ini....macam2
i just cant imagine my world without them
~red shirt is daniel, yellow shirt is danish - sangat notty je rupanya~


3 comments:

Anonymous said...

Err... Sis... Masih ada 2 weeks lagi of complete boredom neh. Skolah blom bukak lagi kat sg. Sighs... Sorry flood comment psl me tak reti nak flood cbox sis psl tak nampak enter button. Haha. Mcm sis CT kata, page dah ubah, bila sis nak ubah shoutbox? Hehe.

rizal hashim said...

memang benar anak-anak zaman sekarang ni cerdik-cerdik belaka, jauh lebih cerdik daripada kita masa kecik dulu.

happy belated birthday, sama macam mak mertua saya.

adik saya 7 jun, anak saya yang sulung berusia 6 tahun 3 jun lalu,

jadi bulan jun memang bulan celebrate hahahaha, tapi sekarang tak de mood sangat pasal dok celebrate bayar minyak mahal

kamal sabran said...

hahaha thats funny! ;)