Thursday, June 26, 2008

petang isnin hari tu

owhhh dia buat sekali lagi. apa? apa lagi, lawak "bangsat" dia tu lah!
4.30 normally he'll call and asked if im going back late or what. as it is a monday dan my workload was like piling up on my table, i answered YES! i'm gonna be late today. he said OK.
but NO!
at 5.45 pm he called and here it goes
him : awak kunci pintu belakang tak?
me : kunci la, kenapa? lagipun grill kat balcony belakang tu memang sentiasa lock pun (i think i already know why he asked this question)
him : mana kunci rumah saya ye? (kan! betul dah my assumption)
me : huh? what? aren't they supposed to be in ur bag? tak kan saya nak bawak pulak
him : nope, its not with me
me : so how?
him : saya dah balik ni. tunggu awak balik je lah. the boys pun saya dah ambik
me : huh! ye lah ye lah (hancur plan utk siapkan paperwork yg banyak itu)
so, aku kemas2 table yg penuh dgn segala jenis kertas, simpan lappy, tutup suis segala dan kunci pintu bilik. sekali toleh, bos lalu dan tanya "nak balik dah ke?". aku jawab "ahah sorry, my husband tak bawak kunci, locked out". dia gelak and said "sekali lagi?". aku yg malu terus cakap "im off dulu bos". dia angguk.
owhhh suami....dalam short period of times, berapa banyak lawak "bangsat" kau mau buat sama aku ye? nasib aku dapat boss yg begitu amat memahami aku

No comments: