Friday, June 20, 2008

pagi tadi

pagi tadi, encik suami buat lawak "bangsat" sama aku..haihhh
selepas dah siap2...aku pun ready nak pegi keje...sebelum keluar pintu check bag, aikss takde pulak...then pandang keys holder kat belakang pintu...hhmmm..not there...pastu masuk bilik carik tgk kat dresser, uiks tak de jugak...tak bleh jadi ni
insted of tuutt..tuutt..tuut...sekarang its pagi yg gelap, kini sudah terang, aku adikmu dan engkau abang (his caller ring tone)
aku : saya nak pegi keje ni
dia : ok lah
aku : mcm mana nak pegi keje ni?
dia : kenapa pulak?
aku : cuba tengok dlm ur bag ada apa2 yg saya punya tak
dia : lahhh..apa bendanya yg saya nak bawak pulak?
aku : tengok je lah!!! (dah start nada tinggi)
dia : kejap! kejap!
aku : ada tak?
dia : hehehe..ada lah (sure muka dia tengah poyo je time ni)
aku : pesal? tak de keje nak buat dah? menyusahkan...hishhhh...(pot pet pot pet)
dia : ok ok..saya patah balik
aku : huh! lambat dah ni!...spare one simpan mana?
dia : carik dlm bilik
aku : (dalam hati - bilik tu besar oii) ye lah..kat mana? dlm drawer ke?
dia : ah'ah..try tgk situ dulu
aku : ok ok..if takde siap!
dia : carik lah dulu
aku : ye lah! (dah ko bikin aku susah kan)
then pegi cari sambil punggah semua benda dlm bilik aku...finally jumpa...cepat2 turun, start engine and cabut pegi ofis.
on the way to ofis - hold on brother hold on, the road is long, we r on stony ground (my ring tone sekarang)
aku : hah pe dia?
dia : jumpa?
aku : dah
dia : ok bye (takut kena sembur la tu bye cecepat)
pada yg tak tau apa yg aku cari....its my car key...sengal kan orang tu, naik motor tapi pegi angkut sekali kunci kereta aku...bikin aku "hangin" je pepagi..isks
jaga kau..balik kang aku sula dgn kunci kereta ni!

2 comments:

Diana Ishak said...

dia dengki ngan ko kot ko ada keta...hiihihii..

Sweety Cutielady said...

dia saje lah tu buat lawak bodoh... saje nak dengar bebelan you cos kalau tak dengar not make his day gaknya.. hahahaha..