Friday, July 18, 2008

cerita polis

mula2, cerita sebelum accident semalam.

pagi comel2(perasan!!!) pegi ofis dengan baju kurung sepasang matching dengan tudung pink. hiewww. opss, ada appointment di ampang pukul 11 pagi. kumpul2 segala kertas data persiapan 'menipu' nanti. 9.45 pagi, agak ok untuk mula perjalanan. seperti biasa, mau guna MRR. sampai seri kembangan, hek eleh apa jadah jam tengah2 hiway pulak ni. agak musykil. dalam hati 'aduh, lambat lah aku ni karang'. kereta bergerak pelan2 macam siput bebeh. 45 minit kemudian!
"hoi polis...apa kejadah ko buat road block tengah-tengah hiway pagi-pagi buta ni haaa?, aku bayar tol ni sebab aku nak cepat lah ci*ai"


lepas itu, cerita selepas accident semalam.

selepas buat report accident di balai polis trafik yang susah nak cari jalan masuk nya itu, kena pegi hadap Pegawai Penyiasat Trafik. Ye lah, aku yang salah pegi langgar 4WD tu kan. Kena saman. RM 300 katanya. Aku tanya, boleh mintak diskaun ke tak. Tengah bulan ni kawan, tinggal berapa je RM dalam wallet dan ATM. Boleh kata dia. Kalau nak bayar hari ni saman tu, pass kat dia, nanti dia tolong settlekan. Tapi, yang tak sedap aku dengar, ni ha ayat dia.
"akak bayar kat saya dua ratus, tapi nanti resit akak seratus lima puluh je eh"

dan paling aku tak berkenan, DIA PEREMPUAN!

tapi, aku tetap gak hulur RM200 kat dia

itu lah dia cerita aku tentang polis negara kita yang aman ini (cynical tak?)

4 comments:

Ayu Hasman said...

kalau saya la kan..saya?hiiewww :-j
saya amik nama pompuan tuh.
report sama itu BPR.huahuahua...
puas ati :D

p/s:len kali wat report kat pulis laki :D

yoshz said...

buncit la perut dia!

l.i.f.e said...

ayu - itu kira pangkat paling besar kat situ lah. :))
yoshz - dia buncit lepas nikah je nanti tu :P

Sweety Cutielady said...

erk.. no komen.. tapi dengar² diorg mana leh amik "duit kopi" lagi. ntah lah manusia.. :)