Monday, July 28, 2008

kalau dah memang nak beli tu, lautan manusia busuk pun ku harung juga

ini entry tentang perempuan kalau dah aim sesuatu tu, by hook or by crook pun tetap akan usaha untuk beli juga. macam mana aku tau ko tanya? aku tau SEBAB AKU SENDIRI BUAT LAH!!! hahahaha

khamis lepas ialah members day utk para pemegang kad JUSCO yang di Mid Valley. ye, para shopaholic harus ada salah satu kad antara JUSCO, ISETAN, SOGO atau BONUSLINK lah kan. tapi aku ada SEMUA kad-kad tu. hahaha

beberapa hari sebelum JCARD Day ni, promoter beg yang aku beriya nak beli tu dah call aku untuk remind me to come. ada 30% discount katanya. aku punya lah happy. surely i'll come! aku confirm kat amoi tu. bukan apa lah kan, kalau harga beg tu lagi berapa ringgit nak 500, dapat 30% ko kira sendiri lah berapa boleh jimat beb.

aku kan tengah diserang para auditors. nak ambik cuti tak boleh. e.l ke m.c macam mana pun, aku tau tak de guna nya de. boss tetap akan panggil aku datang. so, aku berkira-kira dalam hati, kalau sharp boleh keluar pukul 5.30 sempat lah lagi aku pergi JUSCO ni. tapi malangnya, auditors ni tak paham2 yang aku perlu keluar cepat dari opis ni. last2 pukul 7 baru they let me go. segala macam sumpah seranah dah ada dalam benak aku, cuma tak keluar kat mulut je.

rebut2 aku keluar ofis. pikir punya pikir, kalau drive sure tak dapat parking ni karang. aku terus pegi station komuter. aduhaiii....punya la penuh gerabak, time orang balik kerja katakan. kena lah diri pulak dalam train tu. sampai je JUSCO aku terus tuju ke tempat yang sepatutnya. amoi tu tengok aku terus sengih. aku hulur tangan ambik the payment voucher. pegi beratur untuk bayar...punya lah ramai manusia dalan jusco tu. nak bayar pun payah. paid, happily go and collect the bag. heh! happy giler weih. dapat bag aku terus balik.

gila punya activity. semata nak dapat discount 30% sanggup meredah manusia2 busuk dalam train hala pergi, dalam jusco yang padat dan dalam train hala balik. tapi satisfied.

btw, bukan beg COACH pun. RENOMA aje tu. haihhhhh....kalau dah perempuan tu, perempuan lah jugak kan. jangan komen banyak2 ok. aku tau!

9 comments:

yoshz said...

ok la tu. 30% kan? adalah dlm entah berapa ratus boleh 'jimat'.
haha. tarukla gambar beg...

l.i.f.e said...

yoshz - lantak lah berapa pun. janji lebih dari RM100 saya dah kira jimat. btw, apesal 'jimat' dlm inverted coma eh?
heh..kalu beg LV ke COACH ke lalu la jugak nak letak gamba :P

Rajuna said...

i suka beg Swan je
rm36.90
cekik darah kan?

Sweety Cutielady said...

hehehe... bak kata Wongillo ~ Pompuan tak leh dipisahkan ngan shopping.. hahaha.. neway, I pun mcm u gak shila.. kalau dah berkenan itu jam gak aku beli hehehe..

Sweety Cutielady said...

hehehe... bak kata Wongillo ~ Pompuan tak leh dipisahkan ngan shopping.. hahaha.. neway, I pun mcm u gak shila.. kalau dah berkenan itu jam gak aku beli hehehe..

l.i.f.e said...

juna - beg swan? hahaha..my sons punya brand tu ah..siap ada tarik n roda. but much more expensive :( swan mmg cekik darah ah!
ct - mau petik jugak kata2 org tua tu :))...i kedekut, mau tunggu sale jugak. btw, 2 kali komen ni?

Ayu Hasman said...

ye ye mmg wa sokong..
even ari ni bz sampai nak gile..
tp td time lunch sempat wa menapak ke klcc :))
seb baik atm bank tu dah d set awal2 limit per transaction 1k..
kalau x..mau nye abis sume wa bwk kuar =))

yoshz said...

Jimat dlm inverted coma adalah kerana tak kira berapa murahnya beg itu kamu dapat, total spending bulan itu tetap bertambah.

jimat erti kata sebenar adalah berapa byk kamu boleh tambah lebihan kewangan bulan itu.

*gila skema!haha

Ayu Hasman said...

yosh,
i think u kene apply position menteri keewangan mesia ah :))