Thursday, August 14, 2008

cerita teka teki lagi lah :))

malam tadi mat hensem pertama tidur awal. sebab esok ada exam lagi. bahasa arab dengan sains katanya. tinggal lah aku dengan mat hensem kecik berdua. dia ini memang hari2 mahu tidur lambat. letih bebel cerita macam2 layan dia.

sambil aku buat sedikit kerja yang dibawa pulang, mat hensem kecik main ntah apa jadah robot yang dipesakit nak beli kat pasar malam semalam (ni berapa banyak malam la?). robot JEPUN nama B-DAMAN tak silap. haram sepatah pun kami tak paham apa instruction kat dalam kotak tu. tulisan JEPUN!. mungkin encik yoshz boleh tolong translate kan?

aku cakap dekat encik suami, u bought it so u deal with it, im not gonna crack my head for something that will be in its operational condition for a very short period of time! aku kalau pissed off memang gitu. malas aku mencarut dalam bahse ibunda. aku tepis nak beli menatang ni dah dekat sebulan. datang dia, cantik elok saje pegi beli. caya lah weih, i bet mende tu takkan tahan lebih dari seminggu pun. boys ok...nak2 lagi boys yang sangat curious. kalau boleh tangan aku pun nak dicabut dan pasang semula. inikan robot JEPUN yang useless itu.

laaaa...apa aku bebel pasal robot pulak dah ni. niat asal nak cerita pasal teka-teki dari mat hensem kecik je tadi. sambil dia main robot JEPUN yang useless itu, dia buat teka-teki pada aku.

dia - mummy, tau tak banyak2 animal, apa yang jual matahari?
aku - alaaa, teka-teki lagi ke ni. *dalam hati, macam silap je soalan dia ni*
dia - cepat la jawab, siapa yang jual matahari
aku - are u sure it is MATAHARI? *dia ni selalu confuse nama benda in english*
dia - iyelah...MOON kan MATAHARI *dia dah mula buat muka penyek*
aku - bukan lah. moon is bulan. sun is matahari. and i think u should rephrase ur teka-teki *aku perbetulkan sambil senyum utk ambik hati*
dia - aaaa, kalau macam tu animal apa yang jual MOON?
aku - hehehehe *aku gelak*, ellehhhh mummy tau (now i know what hajime budak yang bijak maksudkan dalam komen beliau disini)
dia - kalau mummy tau, apa dia?
aku - mooooooooo lembu.... hahahaha *aku gelak puas hati*
dia - alaaa, kalau abang tanya mummy tak tau je. kalau baby tanya, tau je *dia buat2 merajuk*
aku - nasib lahhhhh *aku jelir lidah ejek dia* :P
dia - mummy jahat!
aku - hahahahaha

*diam*

beberapa detik lepas itu.

dia - mmyyyyy, tolong ambik air. nak minum
aku - u dont have hands anymore?
dia - kalau nak suruh baby pegi masuk bilik, kasi air nak minum dulu

heh! apakah dia threat aku tu? :))

macam-macam budak sekarang

maaf, tiada hadiah versi kanak-kanak ditawarkan untuk teka-teki ini kerna saya dah tau jawapan nya lebih awal. :D

notaterajang : mat hensem kecik juga dinamakan tenonet dlm entry2 sebelum ini

9 comments:

Hajime said...

ah!
teka-teki bodo on the spot gue mmg betul2 ade ek?
nice2!
err...
tak sume bobot jepun useless...
nak tau pasal bobot2 di sini...
www.sembangtoys.com
tp kat situ sume yg ori...
price die toksah citer a...

apek terror said...

kah2..mcm siot kene ugut...

gua pun same suke ckp omputeh dari melayu dh terbiase kan..

yoshz said...

no can't translate.
haha.
apsal blog ko ni dah jadi mcm blog mamat alam siberia tu?
siap ada nota kecik tulisan kecik kaler purple? jgn2 korang ni berjanji takk?

Marjerin said...

la..mat hensem tuhy, anaklah rupa yer ..

Ayu Hasman said...

owh tenonet ku *blushing*
bijak sungguh tenonet..
x sesia i jd bakal bini u..
kan mummy kan..kan...kan..

plss shila jgn pang i lelaju =))

l.i.f.e said...

hajime - ah tak guna gak. kawan kasik yg ori dari jepun pun tahan seminggu je :))...btw, teka-teki kamu kewlllllll

apek - budak sekarang memang macam2 hal

yoshz - pessal tak boleh pulak? tak tamat belajar? :P
hahaha. itu ciri2 mahu plagiat. nanti saya buat entry plagiat blog kamu pulak ye.

pinat -yeah...got 2 mats hensem :P

ayu - jangan kata pang...fying kick saja habis citer :))

Hajime said...

ah!
plagiat2!
ayuh!

apek terror said...

nasib gua x kawen lagi...haha..

l.i.f.e said...

hajime - tu lah, lama sangat dah tinggal alam pembelajaran :D

apek - jodoh belum sampai. anggap saja begitu