Wednesday, August 20, 2008

cerita sekali gus senang

orang sakit memang macam gini lah. asik nak bermonolog, dan yang penting ber'blog' sendiri saja. hahaha

bos sudah asik keluar masuk ke keranda aku ini dekat lima enam kali sudah. bertanya r u ok? r u ok? saja. hishhhh..tau lah suara aku sudah sengau, hidung sudah merah, mata sudah berair, batuk sudah macam nak terkeluar anak tekak.

pekerja berdedikasi macam aku susah nak dapat tahu tak? tunjuk lah kau punya concern yang aku tidak sehat. tapi apa cerita lambak kerja lagi ni? siap kena sediakan dokumen untuk persediaan naik court nak saman pelanggan ni. apa cerita? mahu aku tidur di ofis kah?

aku ada FLU & SORETHROAT ni beb. memang bukan penyakit yang kronik. tapi sudah macam mahu tercabut nyawa setiap kali bersuara.

speaking of FLU, aku teringat pada satu cerita.

satu hari, masa aku tengah demam, a friend called. percakapan lebih kurang macam gini.

dia - eh, whats wrong with u. sengau je suara
aku -am not feeling well la. ada sorethroat. RUNNING NOSE lagi. lemas beb

tiba2, seorang budak kecik bersuara.

budak kecik - mummy cakap dengan siapa tu?
aku - dengan mama (they address my fren as mama)
budak kecik - kenapa mummy cakap HIDUNG MUMMY BERLARI?
aku - haaaaaa?????? *gelak sambil tepuk dahi*

aku, memang selalu sangat nak karate pencipta perkataan bahasa penjajah ni.

lagi satu, kalau kau dah biasa sebut satu2 perkara tu dengan nama asal dia, tak usah la kau nak ber'jargon' konon nya. payah nak explain beb! ini aku pesan kepada diri sendiri.

sebenarnya,

AKU RINDU 2 MAT HENSEM AKU!!!!

owhhhh ye, lagi satu, gambar ni spesel untuk cik kak ct cutie aku tu. tengok la, betul u, i tukar my screen background ni last nite. sungguh telepathic kan? (bukan pathetic tau!)


sudah, aku mahu pergi baring sekejap

6 comments:

Rahimin Idris said...

sore throat tu nama band death metal rasanya...cuba tanya rajuna!

apek terror said...

g pelok gamba anak lu,or g culik blk dari atuk dieorg kan mudah or report polis ckp anak lu kene culik dengan atuk dia sendiri ok kan...

Sweety Cutielady said...

makcik L.I.F.E... cayunk you lah.. hehehe..

l.i.f.e said...

rahimin - hahaha..pandai buat lawak ye :))

apek - report polis then polis tangkap sape lu rasa? ce crite sikit :-w

ct - ya ya, leb ya tu :X

apek terror said...

tangkap atuk dieorg haha...
*guling gelak..

l.i.f.e said...

apek - nak kena ni...hishhhhh