Friday, August 1, 2008

ku mulakan dengan "gedebang", ku akhiri dengan "gedebuk"

ini entry yang dibuat dengan mencuri masa berharga sewaktu sibuk yang melampau dewa. phewww...aku baru dapat tarik nafas betul sikit sebab sudah siap semua dokumen untuk mengambil bahagian dalam tender maut yang tuan boss beriya - iya mahu jugak sertai walaupun telah diberitahu bahawa syarat kelayakan pertama kami TIADA. tak ke menyusahkan aku je namanya tu? kejap lagi mau pecut ke KL untuk hantar. tiba2 aku rasa agak sedih kerana teringat hal yang terjadi kepada 'paut stering' malam semalam. kan aku dah kata dia ada perasaan juga. merajuk sudah lah agaknya tu.

sekarang, mula cerita tentang perkara yang merujuk kepada tajuk entry eh. semalam, audit 3 minggu yang membelai jiwa aku sudah TAMAT. makanya perlu hadiri CLOSING MEETING. ehhh..apa pasal aku rasa macam Haji MD ini amat hensem pulak hari ini ye? (haa, lalut lagi...nanti entry lain lah pulak!). dalam meeting kepala otak aku bukan dengar sangat apa auditor tu semua bebel. otak aku ligat pikir apa lagi aku mahu 'putar alam' letak dalam tender nanti. meeting habis, sambung keje sampai pukul 8. aahh tak boleh jadi hari2 balik lambat sudah 3 minggu. aku kemas segala dan mahu pulang segera.

sampai guard house aku berhenti beramah mesra sekejap. pakcik tu boleh tanya "eh! apa kena ada kemek kat tepi kereta ni?". aku periksa, tak ada apa pun. pandai pulak bergurau orang tua ni. aku ucap salam dah terus keluar pagar.

tak sampai dalam 10 minit aku memandu gaya itik pulang petang, tiba2 aku kena buat pemberhentian kecemasan. gedebuk!!! gedebak!!! pelepek!!! pelepak!!! beberapa kali lah juga bunyi tu. apa kata kau? AKU LANGGAR LEMBU 2 EKOR!!! oooiii lembu, dari mana kamu datang ah tiba2 saja ada? yang aku pelik tu, dua2 tu tergolek atas hood kereta, naik atas cermin, seekor siap sampai ke bahagian depan bumbung, TAPI lepas tu sardin saja boleh jalan semula macam tak ada apa2. tak sakit ke? tak ada tulang2 patah ke?, tak ada urat terseliuh ke?. dan aku juga mahu menangis sebab sekarang memang sudah ada kemek dan calar pada 'paut stereng'. apa nak cakap kat ayah ni? pakcik guard lah ni, tadi suka2 sahaja 'gurau' pasal kemek ni!

haih, kesimpulannya - july memang bulan aku menjahanamkan kenderaan. harap ia berakhir sudah. tak mahu berulang.

mana bengkel murah untuk ketuk dan cat?

8 comments:

Ayu Hasman said...

murah ade kat sri muda...
tp jauh ah :))
lembu otai tuh..

artsoul said...

sy kat penang...tk leh nk rekemen...

salam ziarah..

yoshz said...

Reverse balik!
Langgar lembu tu lagi sekali!
Org tua cakap, kalau langgar lembu tak mati, itu dah kira menyeksa haiwan. Nabi tak suka kita seksa haiwan.

l.i.f.e said...

ayu - nasib kamu tak cakap ada kat ulu tembeling :-j

artsoul - penang mmg jauh. salam juga & tq

yoshz - mereka dah bangun jalan dulu. buat lawak eh :-? :-w

zizou said...

gua nak lembu separuh nazak tu..
gua nak berkawan dgn dier

Rajuna said...

kecik sangat ke lumbu tu sampai tara nampak?

Danielle_Corleone said...

harap2 la :-)

l.i.f.e said...

ronaldo - haihh kamu ni. lembu tu dah lenyap dalam gelap. kalau pegi carik pun tak jumpa dah

'abg' juna - tak ah...siap sekor ada tanduk. ntah ah tak tau mana dtg tiba2

nel - yeah..harap2...doakan