Sunday, August 24, 2008

ingat apa eh kau ni perempuan?

dua hari ni aku telah mencapai tahap blur yang agak melampau. aku rasa lah.

ini cerita hari jumaat.

hadiri pertemuan 6 pasang mata mencuba peluang di negara yang kalau kau tanya salji turun tak di bulan january kau harus kena lempang. semestinya kalau kau berbicara bahasa ibunda kau akan terus dihalau keluar. makanya, selama lebih kurang 45 minit aku ber pung pang peng pong ping sampai keluar accent pelik bersama mereka. nasib saja warna mata tak bertukar biru atau hijau atau hazel. perghhhh, naik semak dada aku. nafas laju je. mana nak tahan sejuk lagi, nak tahan terkencing lagi.

habis saja, aku terus keluar. mata melilau mencari tandas. aku ternampak seorang perempuan sedang menyapu lantai.

aku - excuse me, can u tell me wheres the toilet here
dia - *muka bengang dalam hari berkata cilaker punya perempuan, dengan aku pun speaking london*
aku - maaf maaf. kat mana tandas ye cik
dia - terus, kat hujung kanan sana

lepas tu satu hal lagi pulak. bongok betul coins purse tinggal dalam kereta. dalam purse yang harap panjang saja tu tapi tak de duit sangat sebenarnya, hanya ada notes sepuluh ringgit yang paling kecik. sialan. macam mana aku nak bayar tiga ploh sen ni. di depan penjaga tandas itu berlaku.

aku - sori, i dont have coins *sambil hulur duit 10inggit*
dia - *pok pek pok pek versi indon, yang aku paham tukar saja*
aku - sori, sori...macam gini, neng kasi saya tissue tu 10 dengan sekali saya bayar toilet ni.
dia - saya bukan neng lah *like i care?*

end up, aku ada setimbun tissue dalam plastik kecik . sengal!

keluar dari tandas, handphone berbunyi 'there was a game we used to play, we would hit the town on friday nite, stay in bed untill sunday, bla bla bla'. dalam kelam kabut, aku terus jawab.

aku - hello, S**** speaking, how may i help u
dia - *senyap*

dari kejauhan aku dengar mak bersuara "bang oiii!, anak awak ni dah buat semula cakap orang putih ni dengan *nama dia* ni, dah bertahun dia tak buat ni". pelepup! bunyi telefon diletak.

aku - hahahahahaha *sambil dail semula nombor ayah*

hah! is it a strong sign that i will not get the post? let it be....let it be....dont wanna think much about it.

cerita hari sabtu pulak.

attend exam. soalan yang paling aku geram sampai aku ingat sangat bijik butirnya.

'Jam di rumah Ahmad pukul 9 pagi. Ahmad keluar pergi sekolah. Jam di sekolah Ahmad disetkan 7minit lewat. Jika Ahmad sampai lewat ke sekolah selama 15minit, pukul berapakah waktu Ahmad tiba' - lebih kurang lah soalan nya, tapi inti pati nya itulah ayat2 dia.

jawapan pilih antara 9.00 pagi, 9.07 pagi, 9.15 pagi, 9.17 pagi dengan 9.22 pagi.

woiiii cilaker! ini apa jenis soalan? jam kat mana yang nak diikut?. aku malas nak pikir. aku main can cilut at at, can cilut kucing lompat, nestum nestat, pak ali tukang cat, kamarifin terselit mata2 kawat. jawapan berenti kat 9.15pagi. maka situlah aku bulatkan. pandai kan? bijak kan? hahahaha

aku dah lah beberapa hari ni stress yang menyebabkan aku blur melampau!

sekian entry blur aku. enjoy bebeh!

14 comments:

alif-mikail said...

"can cilut at at, can cilut kucing lompat, nestum nestat, pak ali tukang cat, kamarifin terselit mata2 kawat"

Ni doa mandi janabah ke? heh!

Ayu Hasman said...

smalam i x g pon exam spa tu :D
penyakit malas menyengat :))

l.i.f.e said...

alif - hahaha jenabah hek kamu!...kecik2 tak de nyanyi lagu tu ke? :-?

ayu - elok pun u didnt go, tinggi sikit my chance :))
btw, last i went was 8 yrs ago, mcm gitu jugak bentuk soalan. memang hampeh!

apek terror said...

x msg gua...jawapan 9.22 pagi la lu salah nie....

doa ker mentera tu beb?

lu gune ilmu hitam ker?? gilos las...

*ade tisu lagi x? nak se bungkus....

l.i.f.e said...

apek - abis dia tak cakap jam kat mana. itu mantra applicable utk soklan multiple choice saja. tissue? nah amik! :))

Danielle_Corleone said...

hahaha! entri gua pun cerita pasal exam semalam. :-p

l.i.f.e said...

nel - hahaha...kamu juga? sudah berapa kali?

Danielle_Corleone said...

hahahaha! 1st time.

l.i.f.e said...

nel - owhhh...mine 2nd time

Danielle_Corleone said...

eh. u exam kat mana ek? skolah mana u exam?

S.YanaZ said...

Salam L.i.f.e,
Gua ponnn dpt Exam SPA, utk gred 41
keje gomen. Kebetulan adik bongsu bertunang so tak g ler jawabnyer.
Apa kejad exam taim cuti skolah. Lgponn dah dpt mengajar, malasss. Yg berthn menganggur tak lak dipanggil, yg dh bkerja 5/6 thn kemain dia punya panggilan.
Hape punye *sistem tak matik* langsunggg!

Sekian komen utk kali ini.

l.i.f.e said...

nel - bangi, jalan 3

che'gu - waalaikumsalam, hahaha...tu lah...aku dah lama giler tak amik test ni...tak sangka soklan gitu gak rupanya. patut ah org gomen sistem tak matik, statik!
*erk...che'gu pun gomen kan?*

Sweety Cutielady said...

oh kira tu versi " cak cak kutik tembakau lima kati.." something like tht eh?? I pun jadi blur ni cik L.I.F.E. baca entry you ni.. hehehe..

l.i.f.e said...

ct - i tot lebih kurang lah tu that song. kira kalau mmg dah malas nak pikir, gamble kat mana pensel brenti at the end of the song