Monday, September 22, 2008

ini lah jadinya bila level of tolerance aku dipersoalkan

aku,

1. tak suka orang jalan seret selipar / kasut tapi tak pe, aku jalan jauh dari kau
2. tak suka orang makan mulut dia berbunyi kecepah kecepeh tu tapi tak pe, aku tak makan dengan kau
3. tak suka orang tak reti jaga bau mulut tapi tak pe, aku tak bercakap dengan kau
4. tak suka orang yang suka ketuk2 jari dia kat pinggan bila tengah makan tapi tak pe, aku buat pekak
5. tak suka orang yang merokok lepas tu hembus asap rokok dia suka2 hati mak bapak dia arah ke mana pun tapi tak pe, aku tak ada depan kau
6. lebih lagi tak suka pada orang yang hisap rokok TAPI cakap dia tak hisap rokok. agak2 lah nak menipu pun kan. tapi tak pe, dosa menipu tanggung sendiri
7. tak suka orang rosakkan harta benda aku dan buat tak tahu saja. tapi tak pe, aku boleh baiki sendiri
and the list could go on and on and on and on........

sekarang, mana kau rasa aku belajar perangai TAK PE ni?

15 comments:

yoshz said...

Bunyi kecepeh kecepeh mmg annoying. aku mmg tak puas hati. kalau jumpa terus sound direct. tapi satu hari ader org sound aku makan mee bunyik ssluurrrppp kuat sangat. Terus aku bersikap "takpe"

Ojie said...

TAKPE tuh sbb kita mls je nk panjang2 kan bende tuh kan sis? mksudnya sis ni seorang yg sabar :-)

Rajuna said...

orang malaysia.
sapa tak kenal.
terkenal dengan semangat takpenya.

Rahimin Idris said...

memang gua isap rokok la kak. tapi bulan pose ni langsung tak isap. ni tak tipu tau. pas puasa 6 nanti nak isap balik je. kalau rasa nak isap la...

Adexx Boxx said...

sabaq..sabaq..sabaq...kita manusia memenag selalu berdepan dengan rasa itu....

Don Balon said...

mm..dah budaye kite takpe ni kan..

ijan said...

alamak... aku suke ketuk jari kat pinggan time mkn. pastu hisap rokok. musti ko dah mcm x suke kat aku skrg...

Hajime said...

yg part makan tu aku xle 'takpe'...
lebih2 lagi kalau tgh tidur...
aku terjage...
n terus xle tido...
dem...

Jack a.k.a adDam said...

Mase tgh layan bawak kete/motor...
Orang Malaysia melintas jalan..
Dengan gaya macho, tadek riak cuak di wajah...
Sebab sikap;
"Takpe, takkan nye die nak langgar aku"

l.i.f.e said...

yoshz - hahaha padan muka kena sound semula...tapi sebenarnya penyakit tak pe ni makan diri je...serius

ojie - tu lah...dah terlebih sgt dah ni. tu yg kadang ada hari jadi tak semenggah tu

bang juna - kamu orang mana? parit JERMAN ye?

min - hahaha..tulus ikhlas betul pengakuan kamu ni

pkp - tu lah dia. nasib nama aku bukan sabariah je

don - budaya yg tidak harus dikekalkan. nanti makan diri

sultan - owhh ye ke. tapi siapa berani tak suka dgn SULTAN? nanti kena daulat kan

hajime - itu termasuk dalam list yg on and on and on lah tu

jack - ahh tu satu lagi. kalau dah kena takde ampun sakit nya..hospital la jawabnya kan

apek terror said...

lu nie gua x de sifat kecepeh..

gua x de bau busuk..

gua mmg tak merokok..

so lu nak sampaikan yang lu ingin makan bersame gua ker nie....ajak la husband lu skali ok dgn itu budak 2 org yea...

l.i.f.e said...

apek - ye lah ye lah...apesal lah ko ni mcm ni sekali punya tinggi level perasan ni apek oiiii...ttssskkss

182 said...

dulu masa kecik kalau makan bunyi kecepah kecepeh mampus aku kene cubit ngan kakak aku..
sekarang ni kalau orang makan camtu aku lak rasa cam nak cubit orang tu tak pun rasa cam nak bagi penampar jer hehe..

l.i.f.e said...

182 - sebelum tu kena make sure kamu sendiri pun tak makan gitu eh

Rhona Rozlan said...

1. tak suka orang jalan seret selipar / kasut tapi tak pe, aku jalan jauh dari kau

hehe. tu tabiat aku kadang-kadang. mak aku siap cakap 'orang pemalas je jalan macam ni'.