Saturday, September 13, 2008

sumbang bila ditangan manusia yang mempunyai kedua belah tangan kiri

ini gitar aku. 90% hayatnya bersama aku lebih banyak masa yang aku simpan dia dalam almari baju. pada saat aku membelinya dua tahun dulu, aku memang bersemangat mahukan sesuatu kemahiran yang baru. ada orang kata, why dont you try baking or sewing. aku tenung muka dia lama2. dia ketawa dan kata, maaf, my bad suggestion. nasib kau faham.

aku jalan2 lalu singgah di rhapsody. aku tanya whats good for a gud lady who wants to start playing guitar. apek itu tengok muka aku, dia senyum dan kemudian gelak. aku tau lah aku sudah agak tua untuk ini semua apek oi. dia cadangkan beberapa buah. dari yang murah hingga lah yang mahal. aku ambil yang tengah2. i cant make a gud decision at that moment ok. he even suggested that i attend the classes that they conducted. aku beli gitar ini dan setuju untuk datang kelas.

TAPI,

apa cerita bila aku datang sekali, ramainya budak2 kecik dan remaja. aku terlalu tua untuk ini semua! sudahnya, membazir saja aku bayar untuk pendaftaran dan yuran sebulan.

maka, gitar itu duduk semula dalam almari baju aku sejak itu. tadi aku keluarkan. cuba petik ikut buku yang dibeli. sumbang sangat bunyinya. dan aku tidak tahu pun macam mana untuk tuning menatang ni!

aku frust ah macam gini!

p/s mei - do u want to start guitar class for people like me? (but,with minimal fee lah eh)

13 comments:

Anonymous said...

Goreng jgn tak goreng gitar tuh sis. Nanti rosak kang dek kena makan anai-anai. Tsk tsk.

Don Balon said...

mmm..pipiyapong atau rahimin atau hajime boleh ajor tu.. hehe
koi tabley.. dah bersara 9 tahun dulu bila kawen..
kalau tidak merata studio di kuantan, KL dan klang kami lenjan...
lagu wajib "Fourth Night of revelation"..pewww..gila angker!!
hehe..

S.YanaZ said...

Main gitar yea mummy...
:]

Anonymous said...

jual je la gitar tu.
tak pun as hadiah.
pasal dapat nombor 666 tu
hehehe.

l.i.f.e said...

popo - goreng? jadikan lauk berbuka eh? :))

don - ahhh kamu semua dah pro. tak setanding dgn orang baru nak mula :|

che'gu - bercita2 saja. sumbang saja selalunya

shahril - isks tak mau la jual. tak berbaloi rasanya. hadiah? benda lain. wait for it k :D

.farah. said...

gua blajo gitar dgn abg abg gua yg sembilan org tuh. sume laen cara.sudahnye gua yg pening.skg gua cume tahu maen bass je.tu pun tak khatam.huhuh

Sweety Cutielady said...

shilaaa... you ROCK bebeh!! cayalah. Shila de Gitar Tong! ok you can change your id lah wakakakaka :))

l.i.f.e said...

farah - iskss..jeles lah...at least tau jugak kan. giler ramai abang seyhhhh...mesti kamu agak2 terjal seperti sis gak ni :))

ct - lerrr..takde lah sampai nak tukar id

apek terror said...

la ckap je yg lu perlukan gua as a tutor...jgn malu2...bile nak start?

l.i.f.e said...

apek - erkkk...kalau kamu jadi tutor, wa siap2 bawak selephone tape gam uhu segala :P

Nuruddin Abu Bakar said...

sis, piano more interesting for woman and housewife methinks.lol

l.i.f.e said...

facet - haaa? piano? mahal lah...tak mampu nak own a piano at home

.farah. said...

haha..lu terjal ke kak mase mude2 dulo? lebey kurang gua jugak laa.
maklum la..adik badik ramai lelaki..gua pn ikut same jln bsepah cam jantan..haha
tp tu dulu..skg ni dh ayu sopan gitu.ekekeke..