Sunday, September 7, 2008

sungguh berharga betul duit itu! :))

dah petang ni, aku perintah mat hensem berdua pergi mandi. aku di dapur. mereka tengah bergurau senda di depan bilik air. rasanya sambil membuka pakaian kerna si abang ada menjerit bertanya baju kotor nak masuk bakul mana.

tak lama kemudian,

si kecik - mmyyy, nah ambik duit syiling ni
aku - kasi kat daddy tu lah (jerit je dari dapur)
si kecik - ambik lah ni (jerit jugak)
aku - mummy sibuk lah

*senyap*

kemudian,
si kecik - mmyy, nah lah duit syiling ni. penat yish kopek tadi tau (dia datang pada aku dalam keadaan butt naked) + (imagine, tangan menghulur sesuatu yang tidak nampak dimata)
aku - hahahahahaha (gelak besar), ya Allah! bertuah punya anak!

encik suami - nak kena tangkap dia ni. gigit dia jom!

what would u guys/gals do eh? :))

20 comments:

Anonymous said...

Duit syiling tuh kudis kah kurap? Haha. :D

Lady Dyla said...

high in imagination... chumels..

Adexx Boxx said...

ishhh duit syiling apa tue yang di kopek???

kenapa otak arini kurang berfungsi...!!!

l.i.f.e said...

popo, ini duniaku & bullet proof - he's very sensitive to mosquito bites. it'll bengkak n jadi kudis. so, we always teased him cakap banyak duit syiling. tu dia balas balik lah tu :))

Diana Ishak said...

seb baik ko dah explain, aku terbangang-bangang pikir pebenda la.

l.i.f.e said...

di - hahaha...kan bertuah kalau kulit elok je mcm masa lahir kan?

Christina Y. said...

huh? lost lost! tak paham. haha

S.YanaZ said...

'Menurun' mummy dia laa tuhhh...
ha.ha.

l.i.f.e said...

mei - he's 'giving' us back for we always teased him ada banyak duit syiling marks on his body. his skin sensitive to mosquito bites. tu yang dia kata he's giving me the syilings tu. paham tak ni?

che'gu - hahahaha...ada bayang2 masuk kelas 2 hijau tak? mintak jauhkan :))

apek terror said...

ajar anak lu bace gua blog gua...gua nak buat entri pendidikan anak-anak kecil bersame apek...nti gua buat forum skali...

Rahimin Idris said...

hahaha lain kali guna la bahasa yang direct dulu. nak berkias fansuri pulak dengan kanak2. hahaha

.farah. said...

haha alahai mamat ensem ni pun satu hal..yg di kopeknye buat hapa..nnt bekas xmo ilang..da x chumel nnt.

*tdo pasang kelambu la..

ijan said...

kalo dia suro guna 'duit syiling' tu wat beli coklat cam ne. haaa...

yoshz said...

ingatkan suruh picit tungau.

tasekM said...

hambik kau... ha ha..

man_helang said...

nasib dia tak kopek kat pasaraya time nak bayar cokelet...tak kenaya...

Ojie said...

hahaha lps gua baca komen baru otak gua paham entri nih..huhu..apa la lem*** sgt gua ari nih..

Kikuri-hime said...

Oooooo... now i geddit!!!

Anonymous said...

hah. coins tu kena hantar bank negara tu. boleh redeem. lol

l.i.f.e said...

apek - hoh! takmo lah...nanti ko buat ajaran sesat pulak...naya aku nak exlain nanti :|

min - hehehe...lama dah cakap dia banyak duit syiling tu. tapi baru kali ni dia kenakan kami pulak :P

farah - pasang kelambu? alangkan blanket pun campak jauh :-j

sultan - hehehe mintak jauhkan sampai kalau dia pikir cam gitu :P

yoshz - hek ellehhh..tak kan tungau weihhh..tu kat reban je ada kan? :D

tasik - memang padan muka aku kan? :))

man - :)) aku nangis kat situ lah

ojie - paham, che'gu tensi kerna hari ni UPSR kan? :)

che'gu princess - bagus :D

shahril - agak2 berapa bleh dapat eh? :D