Monday, September 22, 2008

when i said babies are meant to be fair, it only happened in my fantasies (i guess)


semalam time aku bosan2, aku check semula semua email lama, old yahoo account, yahoogroups dll. aku terjumpa semula gambar2 yang diletakkan dalam salah satu group yang aku join. ex-coursemates. macam2 gambar ada situ. among them of course lah babies kan. bila aku tengok, my danish pic is there. tengok lagi, my best friend's son is there too.

lalu aku berkata dalam hati, "owhhhh no wonder im a bit sceptical with darker babies". sorry kalau ada yang marah, terasa hati, offended or anything like that. tapi entah kenapa lah, aku selalu sangat associate babies are suppose to be fair (putih ke kuning langsat ke pink ke). not dark. mind set aku ni dah payah nak betulkan dah. bayang lah, aku takut nak pergi visit ofis mate aku masa dia deliver. semata aku takut aku terkeluar kata2 seperti "napa baby ni tak putih" or "why is she so dark". to make up for that silly action, aku beli hadiah mahal2. *sigh*

my boys tak de lah fair sangat pun. but my friend's son is fair. korang tengok lah the attached pics. they reminds me of sin chan. nak gigit2 je. hehehe


* aku tak jumpa gambar mamat ni time dia baby. nanti lah survey lagi. so for the time being, letak yang ni je lah dulu. dulu2 aku selalu kacau dia, heyyyy hidung besar, janganlah makan rumah, makan lah nestum ni. jahat kan mummy dia ni. btw, ini daniel a.k.a mat hensem besar @ mat hensem pertama @ abang *


* arghhhh dia geliat...ini pic danish @ mat hensem kecik @ tenontet yang paling baby lah kiranya aku jumpa. dulu2 aku selalu gigit dia. kesian *


* this is haziq. my fren's son. dia memang mcm sin chan betul2 kan. gerammmmmmm*

20 comments:

Rahimin Idris said...

haah, macam sin chan. sila beli anak patung shiro ek? hahaha

Jack a.k.a adDam said...

Cam.. dah jadi trend lak..
Zaman skang name mesti ade Daniel, Danish... cth; Daniel Haikal

Erkk... name 'Shin Chan' tuh same cam name aku!
Adekah aku juge merupekan trend masa kini?
Aku tarik balik sarcasticsm aku di atas...

man_helang said...

comei...

Ojie said...

me juga suka baby..cam nk geget2 je pipi dia kan..huhu..nayalah sapa jd ank gua esok..

Aku said...

Shilaaa!!! U gigit anak u? ERkkkk....heheheh

l.i.f.e said...

min - haihh sin chan ni semua dah besar...dah tak rupa dah

jack - owhhh trend itu mula dlm 10 tahun lepas rasanya...sekarang dah agak kurang kut. btw, mereka ada 4 nama, pilih saja yg mana satu berkenan di lidah nak panggil

man - dulu2 memang...tu asik kena gigit je

ojie - bukan gigit kokak tu tau! gigit geram tu je tau. tapi anak murid jangan kamu gigit pulak tau ojie *haihhh, mengajar pulak dah*

nim - hehehe...sweet tak i? sweek kan? hahaha

tasekM said...

betul la mcm sin chan.. comey..

psstt.. MC beranak2 dah hitam.. he he...

Kikuri-hime said...

Ha'ah laaa.... sejibik mcm sin-chan! Kawaii!

.farah. said...

haha giler comey.ade depan aku dh lame aku lambong2 sayang..hahah

l.i.f.e said...

tasek - hehehe...alamak, tak maksud tau...harap2 esok besar jadi org berguna. Amin

chegu princess - kan? mcm nak gigit2 kan

farah - hahaha..aku tak berani lambung...takut terlepas. gigit saja sudah

Cik-Gie said...

ye ye betul
mcm shin chan!
nak gigit jugak..!!

[muka mak dia mcm misae, mak shin chan kah?]

apek terror said...

gua risau mahu lepak same lu risau di gigit....

dulu gua baby nurse tu mau culik gua sbb putih comel n cute sgt beb...

l.i.f.e said...

cikgie - mak dia? haihhh...muka apa entah, tak tau lah

apek - giler pe jadah nak gigit ko pulak ni pek oiii...ko ni dah tahap meroyan melampau ni...haihhhh

poyotito said...

apek tu dah teruk dah tu.
lu usaha la suruh dia bertaubat.

WorkingMama said...

a'ah sama mcm sin chan
agak mama dia slalu tgk citer sinchan masa pregnant ek?

fadzil hafiz said...

a'ah la!!!baby yg last skali tuh mmg sebijik cam shin chan!!!muka licin cam org jepon dah....

Anonymous said...

I always thought my sis' babies (yg lima org tuh) time baru lahir je (kan dorang suka tangkap pics babies a few days old) muka dorang mcm alien! Kua kua kua... Tuh yg kalau mention dorang especially kembar tuh, me panggil alien twins. Tapi skang dah comel belaka ah. :P

l.i.f.e said...

poyotito's - haihhh..entah lah dia tu..kronik

farah - adik beradik budak tu semua mcm gitu masa babies...all three of them

padel - hahaha...kan...comel kan

popo - hahaha...alien...yeah some of them are...tapi i dont see the looks, i see the colour...hehehe

Ayu Hasman said...

hahaha....same!!!!
*gelak guling²*

l.i.f.e said...

ayu - cehhh..kamu pun? ok ada geng