Saturday, September 20, 2008

m.a.l.a.s

Pada masa dahulu, ada sebuah negeri di mana semua rakyatnya amat RAJIN-RAJIN belaka, tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku.

Katanya : "saya adalah yang paling malas"
Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"
Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia tuanku".
Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"
maka jawabnya : "Kalau saya makan pun, sampai ada orang tolong kunyahkan".
Maka raja pun terdiam sejenak..

Tiba2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata : "Tuanku! saya adalah yang paling malas".
Raja pun bertanya, : "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"







budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas".

p/s aku sebenarnya tengah tak tau nak cerita apa. ada pun semuanya yg sengal2 belaka. entry kat atas tu merupakan email yang aku dapat semalam. macam tau2 je aku tengah malas :D

9 comments:

Nuruddin Abu Bakar said...

Haha. Macamana lah tu tolong kunyahkan.*thinking*

poyotito said...

betul punya pemalas budak tu sial!!!!!gampang.
tersengih gua baca.

Hajime said...

dem...
aku sukak!
best2...
(menyamar kera malas kembali)

Anonymous said...

Ada soklan nih. Naper raja cari org malas? Tak cari org utan? Kua kua kua... :P

l.i.f.e said...

facet - nak tau? nanti suruh awek ke wifey tolong kunyahkan ur food. tengok larat/lalu ke tak nak telan

poyotito's - hehehe..sengih macam kerang busuk eh?

hajime - ah! kamu semua pun kamu suka

popo - entah lah. sis tampal je email tu kat sini

apek terror said...

gua mmg rajin x de sekelumit jiwa malas pun gua...manusia sempurna kan life gua nie...

Sweety Cutielady said...

alahaii shila... I pun dah dpt email tu brapa kali dah. You ni pun tahap malas eh.. copy paste je ngeh ngeh ngeh

indah-chan said...

ske r budak tu. sungguh malas! jgn jd student aku sudahh.. hahaha

S.YanaZ said...

Bijakkk...bijakkk...