Sunday, September 21, 2008

perisa strawberry and cream memang "syaiton" in disguise

dua tiga hari ni aku kurang sihat. tekak aku dah bengkak semula. giler perit nak menelan. kalau aku cakap aku elergik pada air yang tak masak, orang selalu akan kata aku mengada2. haihh, aku pun minum je lah air yang dibeli di pasar ramadhan tu. malas nak bersoal-jawab. sakit tanggung je lah. so true, senja aku minum, paginya tekak aku dah buat hal.

aku malas nak pegi tengok doktor. balik2 ubat yang sama. aku fikir, telan strepsils menthol dalam 10 bijik ok lah nanti.

aku singgah stesen minyak. pegi atm tengok duit. isks sedih. dah banyak kurang. ini semua ISETAN yang menyetan lah ni punya pasal. dah ambik duit aku pegi kaunter carik strepsils. angkat dalam 5 peket. jadilah. tu pun dah 30 bijik tu. congak2 dalam otak, iskss rm15 gak tu. aku letak kat atas kaunter. sekali terpandang balang lollypop. iyer tuan tuan dan puan puan, encik encik dan cik cik semua, aku memang hantu lollypop. nak nak lagi yang perisa strawberry and cream tu. elok je perisa tu ada banyak depa cucuk kat lubang2 balang tu.

aku tanya adik kaunter, "ni berapa sen satu?". dia ambik satu, scan dan jawab "60 sen je kak"

aku kata dalam hati, "perghh murah ni, selalu depa jual 80 sen satu kat 7E"

kemudian aku kata "ok, tolong akak cari yang macam ni 10" (sambil tunjuk satu perisa strawberry and cream yang aku dah pegang"

dia pun duduk lah mencari satu - satu.

tiba2 dia bersuara.

"errrr kak"

aku jawab, "ye, napa?"

dia senyum sambil tunjuk plastik lollypop yang aku pegang lalu jari dia bergerak ke mulut aku.

alamaaaaakkkkkkkkkkkkkk!!!!

malu sungguh!!!!

cepat2 aku tunjuk sign tangan "tunggu kejap!" lalu berlari pantas mencari tandas untuk berkumur - kumur.

tapi aku yakin, tak sengaja tak mengapa kan?

aku teruskan berpuasa hingga ke maghrib.

21 comments:

182 said...

ingat aku nak pergi mcd la nanti boleh terpura-pura termakan sebiji big mac..

Izzah said...

hahaxD.
really, u just made my day:)
nice..:) :)

indah-chan said...

xsangka ade orang kalah dgn sebijik lolipop. shweeet! haha

p/s: aku pun peminat lolipop yg da lame xberlolipop! huhu

poyotito said...

kes2 begini memang selalu terjadi kepada orang yang lalai.

HO HO

k.e.r.i. said...

alah, pompuan takpe..
leh wat alasan ngah cuti..
haha

l.i.f.e said...

182 - hahaha...melampau tu. kalau big mac kompem bukan tak sengaja tu

izzah - thanx singgah sini.

nisa - hehehe...tu lah asik sgt. aku menda alah tu memang sentiasa ada, keje beli je

poyotito's - ye lah! ye lah! aku ngaku memang lalai

k.e.r.i - isks..kalau tgh cuti pun tak makan gak.

apek terror said...

ah lu memang kaki tak pose ape nak heran...

*bagi space gua mau gelak guling nie...

gua alergic gak air tak masak nie..n org ckp tau la cute air bazar tak minum...

Cik-Gie said...

haha.
buat org terliur je entri nih.

dah dah
jgn malas2. sila pegi buat kuih raya skrg!

dzul said...

mujur kantoi dgn budak tu sorang jek. cuba lolipop tu jual kat pasar ramadan.

l.i.f.e said...

apek - hhhmmm ni sapa ngajar kaki pulak yang berpuasa ni. chehhh ada ke cute...melampau betul!

chegie - ampun...tak niat nak kasik org terliur. alamakkk...kuih raya i serender, memang tak reti buat

dzul - kalau pasar ramadhan, confirm akak selamat. sebab mmg tak pegi situ.

Anonymous said...

wakakaka.
dah bosar panjang pun buleh terlupa ka?
agak-agaknya, ade ke orang 'ter'naik van jenazah?

Aku said...

Hehehhehe Shila,

I pernah gak terkena camni. Tapi nasib baik kat rumah. Dah syok bantai air sejuk 2 gelas baru teringat tengah puasa. REzeki Ramadhan la jawabnyer. heheheh

Hajime said...

aiyok...
xtau...
batal pose....
aiyok...

Ki Kiey said...

haha.

boleh je cm2,

padahal buat2 lupe ney:]

l.i.f.e said...

shahril - seyes..tak sengaja memang. tgk lollypop tu terus lupa...haihhhh

nim - hahaha...kat umah? lagi best org tak nampak tu

hajime - hahaha cute!

kikiey - seyes seyhhh..tak sengaja memang...sob sob

Rahimin Idris said...

peh, buang ke lolipop tu? bungkus bawak balik bagi kat yish je. haha

Denanz ... said...

ok. ok. tak sengaja takpe. Tuhan tahu niat kita, kan, kan?

Ojie said...

naper lah situasi cenggini xpernah kena kat ojie ek? stp kali nak terlajak mkn je musti tingat tgh pose..haihhh xde rezeki sungguh..huhu

.farah. said...

haha..bese la kan kak..pose kn sbulan dlm stahun.silap tu mst ade.tp takpe kan.tak sengaja.heee.

Sweety Cutielady said...

alahaii shila... wakakakaaa... (no komen no komen) *gelak geguling*

l.i.f.e said...

min - bungkus balik. kan plastik dia still kat tangan lagi. letak dalam peti ais. tau2 dah lesar

bro nan - yeah...semoga diampunkan segala dosa samada yg sengaja atau tidak

ojie - hehehe...kan ke elok tidak jadi manusia pelupa

farah - tu lah dianya...nak2 menda yg kita suka kan

ct - ellehhh..u mcm tak pernah pulak