Friday, September 5, 2008

puasa di mata mereka sungguh lah membuat aku sayu dan tertawa sekaligus

aku, walau segarang mana pun orang kata, adalah seorang mummy yang sangat baik hati. ini kenyataan. tolong jangan siapa2 pun nafikan. :))

kepada kedua mat hensem, aku bekalkan air sebagai contingency plan di bulan puasa ni. si abang hanya mau AIR MASAK, yang tenonet pulak AIR RIBENA, mengikut kehendak tekak mereka sendiri lah. awal pagi memang dipesan untuk berpuasa.

semalam semasa mengambil si abang,

dia - abang minum air la mummy, dah tak puasa dah kan?
aku - laaaa...abis tu makan ke tak?
dia - tak lah, mana ada makanan kat sekolah, kat sekolah abim pun ustazah mana ada masak
aku - hhhmm..kesian nya, abis tu lapar lah ni?
dia - ahah, penat lagi. abang kira puasa lagi kan mummy?
aku - hehehe..dah minum mana kira puasa lagi la
dia - alaaaa....kira lah...abg minum air masak je laaaaaaa (buat muka penyek)
aku - ye lah..ye lah (tau, nak kira sebab nak dapat duit raya full)

si tenonet lain pulak ceritanya semalam. dia masuk2 saja rumah terus meluru peluk aku, meleseh2 sikit dan memberi kata2 ini.

dia - mmyyyy, yish tak minum air, tapi tadi cikgu buatkan yish roti bakar
aku - *gelak dulu* hah? apa pasal pulak?
dia - yish tak haus, tapi perut yish bunyi2, lapar, sakit. cikgu kesian
aku - ye lah tu. pukul berapa cikgu kasi roti?
dia - tengahari, lepas habis sekolah. sebelum tidur
aku - dah, nanti jangan kacau mummy ngan daddy buka tau
dia - tak boleh!...yish nak buka jugak...yish nak makan kuih jugak...bukan yish yg nak makan tadi. perut yish yg nak makan *dia dah start jerit2*
aku - hahahaha...tak sama ke perut yish yg nak makan dengan yish yang nak makan?
dia - takkkkkk *sambil terus jalan pegi carik toys dia*

aku pegi tengok dalam beg dia, memang masih full lagi tak luak pun air ribena tu.

end up,
dua2 makan ayam goreng yg encik suami goreng, pada jam 6 petang sambil tengok tv. siap goda aku pulak tu, tayang2 depan mata. haihhhh...aku gigit dua2 karang baru tau.

aku, tengok sajalah :))


*ini gambar mereka masa raya beberapa tahun lepas, 2004 tak silap*

20 comments:

Rembo said...

cute little fella!

mintak satu boleh?

Kikuri-hime said...

OMG!!! They r soooo uber adorable!! Kawaii!

Adexx Boxx said...

comelnya...
cutenya....
ya ALLAH sweetnya...
klu mcm nie 10 kinder joy akak sanggup beli....

yoshz said...

ader tak diorang ni buat tanda protes sepak2 atas lantai?

.farah. said...

allalllaa..kiut miut btol mamat ensem nih..kish pp sket..pp die eh bkn ppyapong..haha.


*tade kene mngena.

intan izani said...

dgr citer dah cute
tgk gambar lagi terasa cute
best je ye ada buah hati macam ni

;)

happy fasting

l.i.f.e said...

rambo - tq, now dah besar kurang sikit. mintak satu? hishhhhhhhh...susah tau nak bawak keluar tu :))

che'gu princess - tqvm. mintak2 sampai besar pun adorable (perangai la)

bullet proof - hehehe, mari mari. jimat 3 hari nya budget tu :P

yoshz - owhh, mereka protes cara lain. kalau buat macam kamu tu, aku gigit je :))

farah - hahaha...kiss pp celebrity tu kan lagi best. kan? :)) (tak de kene mengena gak)

MakcikMuda said...

laaaaaaaaa!~

comelnyer.
muke mmg sah2 comel,statement kasi pon comel. hahak!

sis,
nak cop si abg utk jd bakal suami leh x?
plssssss!~

hahak!

salam kenal :)

Ayu Hasman said...

myyy....td pg perut i bunyik pastu mintak nugget..

duit raya full jgk eh?

hehehehe

poyotito said...

budak2 tu comel doe

l.i.f.e said...

intan azura - hehehe..tu lah...kadang penat gak melayan. btw, thanx singgah sini & tinggal komen :D

rynn - salam kenal juga...hah? nak chup abang? amboiiiii...nak kena mintak pengeras ah cam gini :P

ayu - heh! lempang nak? puasa sampai azan maghrib baru dapat full ok :))

poyotito's - thanx...mcm doe? doe a deer, a female deer tu? gitu eh? :P

KARKADEWA said...

tergode bile diorg tayang2 ayam goreng yg en suami goreng walaupun hanya dgn membace...

sigh...
bile nak bukak pose ni...???!!!
kang aku azan sindri kang...

Rajuna said...

melihat telatah anak kecil berdua ni hati bertekad dengan usaha yang gigih untuk memperoleh 2 anak sekaligus.

boleh carikan Mama nya?

Ngagagagag

l.i.f.e said...

kang dewa - hahaha...dah buka puasa kan? makan apa? ayam goreng ke? :P

bang juna - hehehe..gud luck! kalau nak cepat, carik yg instant je. weihhh, usaha sendiri lah..baru afdal :))

KARKADEWA said...

eh...mane taw..??
wa...seploh markah..
adik2 sume...
tepok pengakap...

Sweety Cutielady said...

kids are adorable. They can give such reasons tu yg kekadang nak marah tak jadi marah.. hahahahaa..

l.i.f.e said...

kang dewa - hehehe...aku ada cermin hikmat...mirror mirror on the wall tu :P

ct - yeap they are. precious gifts from god kan

apek terror said...

bju melayu x kene...gua boleh cop baju tengkorak silang size ini budak 2 lu mau shila?

l.i.f.e said...

apek - boleh saja, tapi sertakan sekali jaket denim dari guesskids utk cover gamba tengkorak tu ye :D

l.i.f.e said...

sheerna - thanx :D. btw, thanx singgah